Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Likbil, hvor kan det skaffes?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det einaste som muligens kan være ulovleg er å kjøyre ein bårebil med kvitt kors på taket. Dette korset trur eg gir kjøyretøyet nokre ekstra rettigheiter i forhold til å kjøyre saktare en fartsgrensa.

Men så lenge du fjerner korset så er bilen berre ein vanleg varebil.

Lenke til kommentar
Det einaste som muligens kan være ulovleg er å kjøyre ein bårebil med kvitt kors på taket. Dette korset trur eg gir kjøyretøyet nokre ekstra rettigheiter i forhold til å kjøyre saktare en fartsgrensa.

Men så lenge du fjerner korset så er bilen berre ein vanleg varebil.

Tviler på at det er ulovlig, jeg tror ikke bårebilen har noen spesielle rettigheter annet enn når det er et følge.

Lenke til kommentar
Uansett så er man sikret større respekt i trafikken om man kjører rundt i likbil, haha. Tviler på at noen foretar farlige forbikjøringer når det ligger en likbil i veibanen foran.

Hvis du kjører så sakte at folk må ta farlige forbikjøringer for å komme forbi deg har du ikke noe i trafikken å gjøre uansett, likbil eller ikke.

Lenke til kommentar
Hvis du kjører så sakte at folk må ta farlige forbikjøringer for å komme forbi deg har du ikke noe i trafikken å gjøre uansett, likbil eller ikke.

Nå er det ikke akkurat slik at en må kjøre under fartsgrensa for at det skal komme en travel tulling bak deg og fly forbi, uansett hvor svingete og uoversiktlig det er.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke akkurat slik at en må kjøre under fartsgrensa for at det skal komme en travel tulling bak deg og fly forbi, uansett hvor svingete og uoversiktlig det er.

Jeg tror ikke jeg har blitt forbikjørt mer enn et par ganger i året de siste 11 årene, så at dette skal være et så stort problem at man må gå til innkjøp av likbil for at folk skal respektere deg mer i trafikken tror jeg heller det er sjåføren det er noe galt med.

Syns bilene er stilige, med gardiner og hele pakka :p

Praktiske er dem og, god plass til og sove i, frakte ting osv.

Du får andre biler som er ti ganger mer praktiske enn en likbil, både med og uten gardiner.

Lenke til kommentar
Hvor mye tjener man på en slik jobb da?

ble faktisk intreset her nå! :p

Og da får man jo inblikk i begravelsesbyrå systemet, og kansje enklere og skaffe en likbil til privat i tilleg.

Jobben er betalt som det meste annet av jobber med tilsvarende kvalifikasjoner. Ikke all verden, men greit nok. Kommer jo an på hva du gjør også. Om du kun tar den vakttjenesten jeg snakket om, får du en betaling pr døgn du har vakttelefon, i tillegg til betaling pr henting.

Om du vil ha full stilling, kan du gjøre mer av det andre også, som å ordne ting rundt begravelser (salmer, blomster, annonser, syninger, samtaler osv).

Du får i hvert fall en bra sikker jobb...

Edit: Og ja, jo mer dødtid og lite liv det er på jobb, jo travlere er det. ;)

Endret av Pop
Lenke til kommentar
Det er sikkert mange begravelsesbyråer som er interesserte i å ansette en person som er fascinert av likbiler og lik generelt.

Interesse og engasjement i jobben er aldri dumt.

Om det havner på fetisjnivå bør man vel være noe mer skeptisk...

Lenke til kommentar
Det er sikkert mange begravelsesbyråer som er interesserte i å ansette en person som er fascinert av likbiler og lik generelt.

Noe sier meg at det er døde mennesker og ikke begravelsesprosessen denne personen brenner for.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at det er døde mennesker og ikke begravelsesprosessen denne personen brenner for.

Ja! Gud forby,bare denne ikke brenner kirker :tease:

Fra spøk til revolver,har jo oppned kors i avatar :roll:

Lenke til kommentar

jeg er ikke fasinert av blod osv. men mener uansett at det hadde vært "Kult" med en likbil på gata, dette er fordi jeg brenner for biler osv.som er litt utenom det vanlige.

men bruken av denne bilen var da ikke akkurat det trådstarter er ute etter, han lurer på om noen vet om annonser osv. av lik/båre -bil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...