Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Likbil, hvor kan det skaffes?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal den være brukt så er den einaste måten å få tak i ein på å sette ut annonse og lese annonsar for å sjå om nokon legger dei ut.

Det er vel forholdsvis få likbilar her i landet så det er mogleg at det kan være ein fordel å snakke med ein begravelsesagent. Reknar med at dei har eit internt annonseringssystem for å selge desse bilane til andre begravelsesbyrå. Om ikkje anna så kanskje du kan få nokre hint om det er eit byrå som har plana om å bytte til ny likbil?

Lenke til kommentar

Husker en gammel amerikansk likbil var til salgs for ca et år siden, kan være den samme Atald så på finn. I 2002 var jeg selv aktivt på jakt etter likbil, gjennom diskret oppsøkende virksomhet fant jeg to som fortsatt var i tjeneste, men som ble vurdert solgt.

Daukjørt er nevnt, hvis du finner en fra pre-EFI må du sjekke at ikke forgasseren er for stor slik at motoren drukner, og hvertfall ikke en hvor bremsene henger seg ved bruk. Med tanke på den uvanlige høye vekten på bakre del av karosseriet og at de kjører halvparten av turene med tung last er det heller ikke uvanlig at dempere bak er helt skutt :p

Lenke til kommentar
Hallo.

har altid hatt en liten drøm om og kjøre rundt i en Likbil. Problemet er bare at eg finner ingen som selger dette.

Noen tips til hvor dette kan skaffes? Den skal være brukt.

Hvordan går det ann å drømme om noe sånt ? Skal ALDRI kjøre likbil før jeg ligger i en kiste !

Lenke til kommentar

Om du skal legge litt penger i det, kan du importere fra Amerika. Cadillac har tidligere vært populære som gravferdsbiler, og de kler det relativt godt. Dessverre så er det ikke sikkert du får med en russisk oberst på kjøpet, men enkelte ting må man ofre.

golgotha-hearse.jpg

Lenke til kommentar
Med tanke på den uvanlige høye vekten på bakre del av karosseriet og at de kjører halvparten av turene med tung last er det heller ikke uvanlig at dempere bak er helt skutt :p

Dette får jeg ikke helt til å rime.

Høy vekt bak?

Ta en typisk likbil som Chrysler Grand Voyager, som i utgangspunktet er beregnet for 5 personer BAK førerstolen. Mener du at samme bilen uten disse stolene, men med en båre med èn person i, da ha "uvanlig høy vekt"?

Eller en Merce stv ( liitt forlenget ) uten baksete med tre personer, byttes ut med båre og ett menneske... osv osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...