Grizzler Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei, jeg er en student som har på en måte sluttet på høyskole men får fortsatt stipend utbetalt (vet det er Lån, men er helt NØDT til å ha pengene). Hvis jeg får dagpenger fra Nav, hvor mye hadde det ca blitt på? Jeg har bare en deltids jobb som jeg jobber på 7 timer i uken så det er desverre ikke nok til å leve på. Får jeg mer i dagpenger en i stipend/lån? Får ca 6500 i måneden i lån akkurat nå.. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Tror neppe du har krav på dagpenger med mindre du har jobbet en del i fjor eller foregående år. http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle2767271.ece Tenk du, om det var så greit at studenter kunne få dagepenger.... Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Nei, det var jeg lurte på. Om jeg hadde sagt opp lånet mitt fra lånekassen, siden jeg ikke egentlig går på skolen lenger og heller ha mottat dagpenger.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Du har vel ikke lov til å motta lån fra lånekassen hvis du har "meldt deg ut" på skolen - og jeg antar Lånekassen kan kreve pengene tilbake. Om du ikke går på skolen, men misbruker lånekasseordningen ville det overraske meg stort om de ikke kan kreve det tilbake med renter når de finner ut. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Også for orden skyld, dagpenger har du kun krav på om du har vært i jobb. Du må ha tjent minimum 1,5G i forrige kalenderår, det er ca 150 000. Endret 27. februar 2009 av Sol79 Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Du har vel ikke lov til å motta lån fra lånekassen hvis du har "meldt deg ut" på skolen - og jeg antar Lånekassen kan kreve pengene tilbake. Om du ikke går på skolen, men misbruker lånekasseordningen ville det overraske meg stort om de ikke kan kreve det tilbake med renter når de finner ut. Men det er faktisk lov å være forsinket i utdannelsen sin. Hvis det at du ikke er student er en midlertidig greie kan du motta stipend og lån for å komme deg på beina igjen. Samtidig, klarer du å jobbe, klarer du å studere. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Forsinket i utdannelsen er meg bekjent noe annet enn å ha droppet ut? Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Har ikke meldt meg ut offesielt enda, er fortsatt "student" der. Men men siden vi ikke har noen obligatorisk oppmøte så har de ikke meldt meg ut enda, har tenkt å gjøre det når jeg har fått meg en skikkelig jobb så jeg kan leve på. Alt det blir uansett lån siden jeg må bestå eksamen for at 40 % av det skal bli stipend. Endret 27. februar 2009 av Grizzler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå