Gå til innhold

Får jeg mer i dagpenger en hva jeg får i stipend?

Grizzler

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en student som har på en måte sluttet på høyskole men får fortsatt stipend utbetalt (vet det er Lån, men er helt NØDT til å ha pengene).

Hvis jeg får dagpenger fra Nav, hvor mye hadde det ca blitt på? Jeg har bare en deltids jobb som jeg jobber på 7 timer i uken så det er desverre ikke nok til å leve på.

Får jeg mer i dagpenger en i stipend/lån? Får ca 6500 i måneden i lån akkurat nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har vel ikke lov til å motta lån fra lånekassen hvis du har "meldt deg ut" på skolen - og jeg antar Lånekassen kan kreve pengene tilbake. Om du ikke går på skolen, men misbruker lånekasseordningen ville det overraske meg stort om de ikke kan kreve det tilbake med renter når de finner ut.

Men det er faktisk lov å være forsinket i utdannelsen sin. Hvis det at du ikke er student er en midlertidig greie kan du motta stipend og lån for å komme deg på beina igjen. Samtidig, klarer du å jobbe, klarer du å studere.

Lenke til kommentar

Har ikke meldt meg ut offesielt enda, er fortsatt "student" der. Men men siden vi ikke har noen obligatorisk oppmøte så har de ikke meldt meg ut enda, har tenkt å gjøre det når jeg har fått meg en skikkelig jobb så jeg kan leve på.

Alt det blir uansett lån siden jeg må bestå eksamen for at 40 % av det skal bli stipend.

Endret av Grizzler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...