Gå til innhold

USB printer via D-Link DIR-655, Shareport problem

Anbefalte innlegg

For å kunne printe via routeren må jeg installere Shareport software (lastet ned fra Dlink support).

Problemet er at når softwaren starter etter installasjon. Da stenger maskinen ned umiddelbart og rebooter. Når den så starter opp igjen skjer det samme igjen. Den er mao. inne i en loop. Må derfor starte maskinen i safemode og gjøre en restore til før installasjonen. Sist jeg gjorde dette forsvant også alle instillinger, favoritter, etc, etc fra min bruker på maskinen. De andre brukerene var OK.

Kjører Windows XP home edition på maskinen.

Da Shareport softwaren er ny, finnes det heller ingen tidligere versjoner å teste.

Noen som vet hva dette kommer av, og evt. har en løsning på problemet?

Endret av Tacosaus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde v 0.94 tidligere, prøvde nå v 1.14. Men det samme skjedde med denne. Når jeg starter applikasjonen stenger maskinen ned og rebooter (satt den opp til å startes manuelt, ikke ved windows start).

En annen ting som har oppstått etter installasjon er at alle museklikk/start av andre applikasjoner tar utrolig lang tid (alt skjer i slow motion)

I event loggen for systemet ser jeg at en rekke drivere ikke har blitt lastet under oppstarten. Om dette skyldes installasjonen av Sharepoint programmet vet jeg ikke, men det kan jo virke slik på maskinen.

Gode tips mottas med takk. Gjerne tips om hvordan jeg kan søke etter feilkilden, eller hvordan jeg kan gå fram for å identifisere hva som skaper problemer.

Lenke til kommentar

Prøvde å starte Sharepoint programmet i Safemode. Da startet det opp uten problemer. Det kan vel tyde på at det er noen drivere som ikke kompatible, siden det jo er mange drivere som ikke er startet i Safemode.

Uten at dette på noen måte bringer meg nærmere løsningen på problemet :hmm:

Endret av Tacosaus
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Gjenoppliver denne tråden, da jeg opplever den samme driten. Har fullt oppdatert Shareport og Vista. Jeg har prøvd å stoppe Avast antivirus før jeg startet Shareport (Windows firewall og defender bruker jeg ikke), og maskinen BSODer forsatt innen et par sekunder.

Så fant jeg dette fra en bruker på D-links forum:

Cdd:

I made the stupid? mistake replacing my BELKIN setup by a DLINK setup so I ordered from pixmania the DIR-855 and 3x DHP-303 Powerline HD Starter Kit.

When opening the DHP303 i found out they are all actually DHP-302's ?! , what s up with that ?

Then installing the DIR 855 worked better the old fashion way, the supplied CD hanged for quite a few times so i gave up on that. Checking my firmware online said i had latest but actually on BELGIAN support site latest is 1.11 , and the router came with 1.12eu in it ?!

Anyway the main reason I bought this router was the shareport so I could put a IOMEGA 2tb on it to store all personal data on it as we have been broken into recently and I lost all my personal data. So hooked up the iomega, tried to install the usb utility, great was my surprise seeing my FIRST BSOD on vista ultimage x86 32bit sp2. OUCH! Reckon I give it a try on another laptop, Vista home premium, and weirdly their it installed but when I rebooted and tried running it, -> BSOD on that one too. Analyzing the driver used for it -> which is the MAIN REASON of the BSOD -> it s fekking build win98 style ??? Use IDA and look for yourself, wtf !

In short, first dlink, last dlink, never again dlink i guess... I ll be packing it all in again, 302's instead of 303's, Dir855 which is just a joke, and send it all back, get a refund and never touch dlink again.

Cdd:

Since for some reason the msg is limited, lets reply to continue.

I got some mail back from MS technet about the driver, and indeed it s totally NOT VISTA ready/approved. Hence the suggestions made are far better then actually waiting for Dlink to program something that actually works. Heck the router itself ain't bad at all, have to give em that, but the shareport should have been approached in a different matter.

Easiest way would have been USB to ETHERNET driver (ex: http://www.virtualserialport.com/products/...FQcTzAodJRBhzA) making the USB port in the router act like a standard pc usb port, and translating it to ETHERNET so all computers could find it without any SHAREPORT UTILITY. (which is the main problem)

Sincerely hope they can fix this for most of you as I haven't seen many people yet (<10) where this is actually working as it's intended to do.

Also some firmware elaboration would be nice, or do we need to IDA that one too ? <sigh>

Any suggestions welcome, feel free to elaborate.

Cheers

Cdd

Microsoft går ikke god for Shareport-driveren til bruk i Vista. Jeg har dual boot med XP, men jeg orker ikke prøve Shareport der. Hele vitsen forsvinner hvis jeg må veksle OS hver gang jeg skal ha tilgang til nettverksdisken. Ellers har jeg vært kjempefornøyd med min DIR-655, men dette var mildt sagt en skuffelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

D-link opplyser i en faq at Share Port kolliderer med virusprogrammet Trend Micro og et program som heter Netlimiter. De anbefaler å avinstallere nevnte programmer før installering av Share port for så å installere disse etterpå. For meg medførte dette de samme problemene som nevnt over, med systemgjenoppretting etc. Min løsning var å hive ut Trend Micro og ta i bruk gratisversjonen til AVG i stedet. Dette fungerer helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...