Deltaboy Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Hey, *slettet etter trådstarters ønske, samt tråden stengt* mvh Deltaboy= Endret 12. mars 2009 av KVTL Lenke til kommentar
morgster Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jobber du tilfeldigvis på Deltaservice? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Deltaservice-gjengen er generelt IKKE rett folk å spørre om lovverk, de har ofte vist manglende forståelse av forbrukerkjøpsloven i forbindelse med reklamasjonssaker. De har selvsagt kontroll på det som har med reparasjoner å gjøre, men for tvistesaker er det nok ikke rett sted å spørre. -s Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Verkstedet skal da ikke vite noe om forbrukerkjøpsloven. Det skal utsalgsstedet som mobileier har handlet hos gjøre. Endret 27. februar 2009 av Flodec Lenke til kommentar
morgster Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Nå har vel ikke han sagt noe om forbrukerkjøpsloven. Det han har nevnt han kan være behjelpelig med er helt sikkert noe mange kan ha nytte av. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Morgster: Les posten til Snubbel Lenke til kommentar
morgster Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Ja? Ble ikke noe klokere av det. Deltaboy sier han kan være behjelpelig med garanti-saker og hva man kan gjøre på et verksted f.eks. Er ikke dette intr for noen..? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Garanti ja. Selvsagt skal et verksted vite hva som dekkes av garanti. Hvis ikke er de jo ikke i stand til å ta en avgjørelse på hva som er betalbar service og hva som produsent betaler. Men Snuffel sier at Deltaservice har vist manglende forståelse av forbrukerkjøpsloven. Det jeg sier er at et verksted ikke trenger å vite noe som helst om forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven er utsalgssted sin oppgave å holde styr på. Det er forskjell på garanti (det du får, men ikke har krav på, av produsent) og reklamasjonsrett (som rettes mot utsalgssted og man har krav på i henhold til forbrukerkjøpsloven) Endret 27. februar 2009 av Flodec Lenke til kommentar
morgster Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Ja, den er jeg med på. Men, trådstarter har jo ikke sagt noe om at han kan noe om forbrukerkjøpsloven. Jeg mener trådstarter kan ha mye interessant å komme med, som sikkert mange er interessert i. Kan jo være mange som jobber i butikk som lurer på garantitider på Nokia battterier, handsfree eller DOA rutiner osv uten at dette har noe med fkjl å gjøre. For ikke å snakke om alle som har spørsmål som f.eks "skjermen min er svart, hva kan være galt?", "mobilen min leser ikke minnekort - hva kan være galt", "mobilen min slår seg av av seg selv - hva kan være galt". Ingen er bedre rustet til å svare på det enn en tekniker. Endret 27. februar 2009 av morgster Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Veldig mange av sakene som det skrives om her på forumet er tvister med butikk og verksted i forbindelse med reparasjon av mobiltelefoner. I slike saker har Deltaservice veldig ofte uttalt seg helt feil og ignorerer rettighetene til kunden. Innlegget til trådstarter var så åpent formulert at det i mine øyne inviterte til hjelp i saker der kunden var i tvil. Igjen, mange slike saker her på forumet dreier seg om tvister, noe DS har vist seg ukvalifisert til å besvare. Derfor advarte jeg mot dette, enkelt og greit. Tviler ikke et sekund på at trådstarter kan gi mange gode svar på spørsmål om hvordan man skal reparere en Nokia-telefon, men det er stort sett ikke det folk spør om. -s Lenke til kommentar
morgster Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Ser trådstarter satte tråden som [LØST] uansett, så antar han droppa hele "prosjektet" Endret 27. februar 2009 av morgster Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Skjønner ikke helt hva du mener med tvistesaker Snubbel. Kanskje litt offtopic men.... Hvis et verksted finner noe som ikke dekkes av garanti gir verkstedet beskjed til forhandler om dette. Hvordan forhandler forholder seg til dette mot sin kunde er verkstedet totalt likegyldig til. Så tvisten er alltid mellom mobilbruker og forhandler. Aldri mobilbruker og verksted. Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 mulig jeg kan mange av svarene når det gjelde nokia, og nokia service. Hei. Strålende tjeneste - Hva er Nokias holdning til "sprekken" på toppen av 5800 XM? Er det noen minimumskrav i størrelse? Godkjennes DOA på grunnlag av dette? - Er det et kjent problem med høyfrekvent tone i samtalehøytalleren på N79? Takker for svar Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Tråden stenges etter ønske. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg