Gå til innhold

[Løst]Kan hjelpe til hvis noen lurer på noe angående nokia mobilverksteder, feil osv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deltaservice-gjengen er generelt IKKE rett folk å spørre om lovverk, de har ofte vist manglende forståelse av forbrukerkjøpsloven i forbindelse med reklamasjonssaker. De har selvsagt kontroll på det som har med reparasjoner å gjøre, men for tvistesaker er det nok ikke rett sted å spørre.

 

-s

Lenke til kommentar

Garanti ja. Selvsagt skal et verksted vite hva som dekkes av garanti. Hvis ikke er de jo ikke i stand til å ta en avgjørelse på hva som er betalbar service og hva som produsent betaler. Men Snuffel sier at Deltaservice har vist manglende forståelse av forbrukerkjøpsloven. Det jeg sier er at et verksted ikke trenger å vite noe som helst om forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven er utsalgssted sin oppgave å holde styr på.

 

Det er forskjell på garanti (det du får, men ikke har krav på, av produsent) og reklamasjonsrett (som rettes mot utsalgssted og man har krav på i henhold til forbrukerkjøpsloven)

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Ja, den er jeg med på.

Men, trådstarter har jo ikke sagt noe om at han kan noe om forbrukerkjøpsloven.

Jeg mener trådstarter kan ha mye interessant å komme med, som sikkert mange er interessert i.

Kan jo være mange som jobber i butikk som lurer på garantitider på Nokia battterier, handsfree eller DOA rutiner osv uten at dette har noe med fkjl å gjøre.

 

For ikke å snakke om alle som har spørsmål som f.eks "skjermen min er svart, hva kan være galt?", "mobilen min leser ikke minnekort - hva kan være galt", "mobilen min slår seg av av seg selv - hva kan være galt". Ingen er bedre rustet til å svare på det enn en tekniker.

Endret av morgster
Lenke til kommentar

Veldig mange av sakene som det skrives om her på forumet er tvister med butikk og verksted i forbindelse med reparasjon av mobiltelefoner. I slike saker har Deltaservice veldig ofte uttalt seg helt feil og ignorerer rettighetene til kunden. Innlegget til trådstarter var så åpent formulert at det i mine øyne inviterte til hjelp i saker der kunden var i tvil. Igjen, mange slike saker her på forumet dreier seg om tvister, noe DS har vist seg ukvalifisert til å besvare. Derfor advarte jeg mot dette, enkelt og greit.

 

Tviler ikke et sekund på at trådstarter kan gi mange gode svar på spørsmål om hvordan man skal reparere en Nokia-telefon, men det er stort sett ikke det folk spør om.

 

-s

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener med tvistesaker Snubbel. Kanskje litt offtopic men....

Hvis et verksted finner noe som ikke dekkes av garanti gir verkstedet beskjed til forhandler om dette. Hvordan forhandler forholder seg til dette mot sin kunde er verkstedet totalt likegyldig til. Så tvisten er alltid mellom mobilbruker og forhandler. Aldri mobilbruker og verksted.

Lenke til kommentar
mulig jeg kan mange av svarene når det gjelde nokia, og nokia service.

Hei. Strålende tjeneste :)

 

- Hva er Nokias holdning til "sprekken" på toppen av 5800 XM? Er det noen minimumskrav i størrelse? Godkjennes DOA på grunnlag av dette?

 

- Er det et kjent problem med høyfrekvent tone i samtalehøytalleren på N79?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...