hakonss Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal velge neste år, og kanskje dere kan hjelpe meg litt på vei? Det har seg slik at jeg vil utdannne meg til tømrer, og jeg har gått det første året på vidregående på bygg og anlegg. Men nå har jeg snakket med lærere og flere andre folk, og de sier at jeg kan ta to fagbrev. Hvis jeg bestemmer meg for det, så blir det treteknikk og bygginnredningssnekker, også tømrer etter det. Så hva synes dere om disse tankene, og vil det lønne seg? Hlsen Håkon Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det er aldri en dårlig idé å spesialisere seg. Det kommer til å ta tid, men det gjør også at du kommer til å skille deg ut i arbeidsmarkedet i fremtiden... Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg ville heller anbefale deg og ta teknisk fagskole eller høyere utdanning. Jeg greier ikke helt og se nytten (med tanke på lønn) i og ta to lave utdanninger. To fagbrev trur jeg teller mindre en teknisk fagskole. Og jeg vet det teller mindre en en høyere utdanning. Men fagbrev som grunnmuren i utdanningen din vil bestandig være bra! Stå på Lenke til kommentar
hakonss Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Takker for svar! men dette ble ikke noe lettere Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg ville heller anbefale deg og ta teknisk fagskole eller høyere utdanning. Jeg greier ikke helt og se nytten (med tanke på lønn) i og ta to lave utdanninger. To fagbrev trur jeg teller mindre en teknisk fagskole. Og jeg vet det teller mindre en en høyere utdanning. Men fagbrev som grunnmuren i utdanningen din vil bestandig være bra! Stå på Man jobber ikke for lærlinglønn når man tar fagbrev nummer to. Det er vel slik at du må jobbe for hjelpearbeiderlønn i det andre faget en stund, du får sannsynligvis godskrevet endel erfaring og får dermed kortere læretid. Så det holder kanskje å være "lærling" i et års tid med 120-140 kr/t for å få fagbrev nummer to (jeg vet ikke hvor like de to fagene er). Det er iallfall hva jeg har oppfattet, du får undersøke dette godt. Lenke til kommentar
hakonss Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg ville heller anbefale deg og ta teknisk fagskole eller høyere utdanning. Jeg greier ikke helt og se nytten (med tanke på lønn) i og ta to lave utdanninger. To fagbrev trur jeg teller mindre en teknisk fagskole. Og jeg vet det teller mindre en en høyere utdanning. Men fagbrev som grunnmuren i utdanningen din vil bestandig være bra! Stå på Man jobber ikke for lærlinglønn når man tar fagbrev nummer to. Det er vel slik at du må jobbe for hjelpearbeiderlønn i det andre faget en stund, du får sannsynligvis godskrevet endel erfaring og får dermed kortere læretid. Så det holder kanskje å være "lærling" i et års tid med 120-140 kr/t for å få fagbrev nummer to (jeg vet ikke hvor like de to fagene er). Det er iallfall hva jeg har oppfattet, du får undersøke dette godt. åj, dette var jeg ikke klar over. Jeg skal snakke med rådgiveren og lærerene om det;) takk! Lenke til kommentar
hakonss Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 er det noen som har noe mer informasjon om dette? evt. link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå