Gå til innhold

Windows 7-testere bør aktivere

Anbefalte innlegg

Å syte over at man må aktivisere MS kan det ikke være annet en den opplærte "vi skal hate MS uansett" reglen som slår til igjen.

Alt av Beta testing er jo slik, nå stenges slukene og ferdig med det. Det er forøvrig apple som tar over med storm skritt når det gjelder monopol tedenser, se feks hva de prøvdet med itunes mp3 salget, kjøpte man sanger fungerte det kun på apple produkter (noe de selvsagt måtte gi opp). Apple er videre gjennomsyret av lignendet ideer, så ang monopoliserings tendenser synes jeg klart som dagen er lang at Apple kan ta over denne "elsk å hate statusen".

:love:

edelig en sjel som har samme mening som meg om apple

Egentlig er du ikke alene, det er veldig mange av oss som lurer på hva det er med Apple elskerne der ute, men gidder egentlig ikke å rope ut, for det ville ha vært det samme som å prøve en debatt mot mormoner/jehovas vitner = en kommer ingen vei.

On-topic: En aktivering av produktet er jo en selvfølge. Skulle da vel bare mangle da massene fikk mulighet til å laste ned win7 gratis i en ganske lang periode, og bruke det operativsystemet helt til august.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aktiveringen gir vel informasjon om brukerens system (CPU, RAM, kort installert osv), noe som er imperativt for en beta-test-analyse. Å klage på det er jo helt sinnsykt idiotisk. Dette er en BETA test. Ikke noe "gratis OS, løp og kjøp!"-greie ...argh.

Aktiveringen gir ingen informasjon om brukerens system tilbake til Microsoft. Den bare sjekker at du ikke har installert med en produktnøkkel som andre har brukt tidligere.

Du tenker kanskje på det som skjer dersom du skifter ut litt for mange komponenter i PC'en? Når det har skjedd for mange endringer, så oppdager Windows dette selv ved oppstart, og du får da beskjed om å aktivere på nytt. (Jeg har ikke hørt noe annet enn at Windows 7 blir akkurat som Vista på dette området.)

Lenke til kommentar
Og hva er det man samtykker til ved å aktivere? Herlig, typisk MS-ting å gjøre. Frata brukeren all kontroll.

Er deres produkt, hvorfor skulle DU ha all kontroll???

De er i sitt full rett å innføre hva de måtte ønske...om folk liker det er en annen ting, men ikke hakk ned på MS over hva de ønsker å gjøre for det har du ikke noe verdens ting å gjøre med. Get over it and cry somewere else.

Aktivering har de hatt i flere år, eller har du ikke fått med det dette? Før så stoppet opp alt og du kunne ikke logge deg inn en gang, at en bakgrunn blir svart er nokså mild.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

007CD:

Mitt eneste spørsmål er: NÅR Kommer Windows 7 Beta med en FUNGERENDE X64 variant?

Hos meg blir det BSOD før installen begynner, så det er definitivt dårlig produsert og langt fra beta klart.

Jeg kjører x64 og dette fungerer helt strålende.

Har aldri fått BSOD eller NOEN feil med Win7 siden installasjonen.

I stedet for å skylde på os'et kanskje du skal se litt på hardwaren din og eventuelt de eksisterende driverne?

Selv så har jeg Asus HK, Intel quad-cpu og to HD3870x2 skjermkort pluss et lass med disker og 4gb minne.

I tillegg har jeg scanner, printer, bluetooth pinne og et wacom brett. Ingen av disse har skapt noen problemer...

At alt, utenom manglende drivere til nettverkskortet, fungerte helt topp var fullstendig uvant da jeg ikke akkurat er bortskjemt med os som fungerer feilfritt.

Min vista installasjon fungerer også greit nok, men win7 er så utrolig mye bedre å bruke :)

For å ta det kort; Kjører x64 - alt fungerer så det griner.

OS'et har neppe skylda.

Lenke til kommentar

Kjører W7 32 bit på hardware i signaturen, og har ikke hatt et eneste problem så langt.

Må si jeg er imponert over W7. Noe jeg ikke var over Vista! W7 hadde ALT av drivere til min hardware, og alt fungerte greit. Har alikevel valgt å legge inn drivere til skjermkort,tastatur og mus, da jeg ønsker de ekstra muligheten original drivere gir.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Drivere er ikke skyld her i mitt BSOD problem dessverre.

Kommer aldri så langt at drivere kan lastes før jeg får BSOD med "Multiprocessor_Configuration_Not_Supported"

Ved en nærmere titt på Microsoft sine hjemmesider så sier denne at feilen dukker opp når du har 2 forskjellige CPUer i maskinen eller kjerner.

Nå har jeg en E8600 og der mener jeg at begge kjernene skal være KLISS LIKE hastighetsmessig og oppsettsmessig for OSet.

Men uansett blir det BSOD før installasjonen noensinne kommer igang og jeg har ingen mulighet til å overstyre det, annet enn å sette inn ett 780i og disable ene kjernen.

Mer om problemet:

http://social.technet.microsoft.com/Forums...7-212abaa4f66e/

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

x64 fungerer fint her også :) men merker at det er beta fortsatt, spesielt med enkelte ting som ikke "oppdaterer" seg selv. som filer jeg laster ned til desctop, som iblandt trenger at jeg trykker flere ganger på refresh (selv lenge etter at fila er lastet ned).

Og til de som klager på aktivering: trykk på activate og glem hele saken, geeez....

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned koder for flere venner, både 32 og 64-bits. I etpar tilfeller fikk jeg en kode som jeg hadde fått tidligere.

Sjekken går derfor bare delvis på om koden er brukt før.

Når de henter inn info om HW, så kommer de frem til noe a la en checksum/sjekksum, som er unik for hvert hk-oppsett. Om dette da innebærer en omregning av mac-adressen eller tilsvarende, muligens med ip-adresse-info inkludert, vet jeg ikke. :hmm:

Uansett blir denne sjekksummen sammenstillt med registreringskoden, for å sjekke om koden er registrert på flere maskiner, eller om det er en reinstallasjon. :whistle:

På bakgrunn av at jeg fikk samme regkode etpar ganger, så går jeg ut fra at det bare er noen svært få som er gitt ut, og at mange brukere derfor har fått samme kode. :yes:

Lenke til kommentar
Å syte over at man må aktivisere MS kan det ikke være annet en den opplærte "vi skal hate MS uansett" reglen som slår til igjen.

Alt av Beta testing er jo slik, nå stenges slukene og ferdig med det. Det er forøvrig apple som tar over med storm skritt når det gjelder monopol tedenser, se feks hva de prøvdet med itunes mp3 salget, kjøpte man sanger fungerte det kun på apple produkter (noe de selvsagt måtte gi opp). Apple er videre gjennomsyret av lignendet ideer, så ang monopoliserings tendenser synes jeg klart som dagen er lang at Apple kan ta over denne "elsk å hate statusen".

:love:

edelig en sjel som har samme mening som meg om apple

Hvorfor ikke hate begge :p Synes begge har blitt bedre jeg,det er jo tross alt et kjøpeprodukt så produsentene vil tjene penger på, selv om det finnes en grense på hvor griske de kan være.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg fikk nettopp beskjed om at min versjon av Windows 7 ikke var genuine. Jeg aktiverte etter å ha lastet ned Windows 7 fra Microsoft og jeg fikk også produktkode derfra. Hvorfor skulle den spørre om dette nå? Ingen forskjell på hardware...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...