saluttknall Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hei! Jeg har skrevet et dikt i forbindelse med skolens undervisningsopplegg! Hvordan virker det? Bra? Elendig? Mitt imellom? De hogger meg ned med knivskarpe lanser De bygger opp murer og veldige skanser Det hatet de føler kan ikke beseiles Den makten de utøver kan ei beseires Om jeg er, eller ikke er Likefullt er det til besvær At leve i et land, blandt folk Hvor Janteloven hersker. Med spottens kraft spurte de: "Kan du gå vekk?" Jeg viste dem svaret med livets blekk Ved dette blekk viste jeg hvem som var størst Hvem som var eldst, og hvem som var først Ja, visst innehar jeg en viss arroganse Men samtidig innehar jeg kompetanse Og om det går mot all din stolthet og makt Likefullt, har jeg ting jeg vil ha sagt Et liv har jeg brukt på å nedkjempe hat På ensomhet, og alt hva du har fortalt Et liv har jeg brukt på å seire i kampen Der fyller min sjel: "Velge vann, eller dampen?" Et meningsløst liv, har lagt meg i ruiner Og nå skal jeg påføres enda fler pinsler. Og alt jeg har gjort, ja alt jeg har strebet. Det viste seg nå, det har alt vært FORJEVES! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå