Gå til innhold

Ny PC-oppsett bra nok, eller? Pris på ca. 7000kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg forstod ikke helt den setningen. AOD? Hva er det? Var det svar til det jeg spurte om HIS 4870 1GB med Accelero blir bedre i ytelse og mer stille enn Toxic 4870 1GB uten Accelero? Eller? Kanskje bare jeg som har misforstått litt.

Men ja, da bestiller jeg følgende oppsett (+ kjøler og vifte til CPU'en!)

Godkjent, ikke sant?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Strålende greier! Ser virkelig frem til å få alt på plass nå, ja! :D

Må da for en gangs skyld rette flere stooore takkings til brukere som bl.a OSSE, Agentspoon, jornboss samt PerUlv2 for alle bidragene og forslagene! Det tok sin tid for meg å velge ut det riktige, men føler selv at jeg har gjort et godt valg nå, ja. :D Uten dere hadde jeg neppe funnet frem til det her oppsettet. Herlig!

Og ja, kommer med tilbakemelding så snart alt er oppe å går.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

La først nå merke til at du spurte hva AOD er for noe. Dette er et verktøy AMD har utviklet slik at brukere av AMD enkelt skal kunne hente maks ytelse ut av systemet, opprinnelig laget for spider plattformen, dog ikke til særlig nytte da tidliger phenom i ikke var noe å skryte av når det kommer til overklokking. Derimot nå med phii er dette er flott verktøy for de som velger en Dragon plattform, noe du har valgt.

Det er dette verktøyet sammen med at en velger black edition, 790 chipset og 48xx serien som gjør at selv en ikke nerd kan få maksimalt ut av systemet sitt.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

i utgangspunket lager ikke et kabinett støy.

Derimot er det dårlig byggekalitet og for tynt , kan virbrasjoner fra hd og vifter forplante seg til kabinettet og derved lage støy. Dette er imidlertid veldig sjelden og lar seg ofte enklet løse. skal som regel ikke mer et noen pakninger eller eventuelt et strikkoppheng av hdd for å unngå dette. Eller en tur innom biltema og hente et par støymatter å lime på. Dette fjerner faktisk mer enn virbrasjonstøy.

Men som sagt i utgangspunktet lager ingen kabinett støy. Derimot er det ofte at vifter med billiga kabinett er kun å kaste i søpla.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som jeg har nevnt til Osse og AgentSpoon, så har jeg nå fått alt av deler på plass, men jeg sliter fryktelig med å installere Thermalight'en (med Noctua-vifte)... Ser ut som om det er veldig mye frem og tilbake med skruing på hovedkortet og slikt... Ble nesten litt for avansert for meg det her.

Noen som har et par instrukser å gi..?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Heisann, he må du bare følge intuksjonsmanualen til punkt og prikke. Instllasjonsguide

Det er 4 skruhull rundt cpu'en, stå det en bracket montert der fra før fjerner du denne først.

VIKTIG : Ha du ikke anstatisk armband, ta og ta i stålet på kabinettet for fjerne eventuell statisk elektristet du tar i deg før du tar i hk eller andre deler som hk, skjermkort osv.

Det ser mer komplisert ut enn det er :)

Lenke til kommentar

Slik. DA er alt koblet, installert og igang! HERLIG!

Er dog et par spørsmål jeg lurer på:

1: Jeg får ikke installert mitt gamle CD/DVD-ROM... Straks jeg kobler den til, begynner maskinen å tulle med å restarte før den når frem til Windows-oppstart samt gi disk-lesing feilmeldinger o.l. Hva kan det komme av, tro? Jeg har ikke hatt noen lignende problemer med spilleren på den gamle maskinen.. Er en ganske så gammel CD/DVD-ROM, så jeg har plaber om å bestille meg en ny en snart, men vil nå allikevel høre hva som kan være galt...

2: Når jeg sjekker temperaturen på skjermkortet, så viser den 54~57°C når jeg kun kjører 1x Firefox og ikke noe annet av programmer.. Er det FOR varmt, mon tro? Jeg har 2 viftereguleringer i kabineettet. 1 står på "M" og den andre står på "L"... Kan det har noe med saken å gjøre, kanskje? Og er skjermkortet for varmt når temperaturen er som den er?

3: Er det trygt for meg å sette begge viftene til "L" (low) eller kan det være risikabelt, mon tro? Er nokså kjølig inne på rommet mitt, om det har noe å si da... Foreløpig har jeg altså "L" på den ene (den som blåser på baksiden av PC'en) og "M" på den andre... Grunnen til at jeg spør om det her, er fordi hvis jeg setter BEGGE på "L", så blir PC'en MUSESTILLE! Den er nærmest stillegående nå, men den blir enda mer stille med begge på "L"... Må bare sjekke om det er greit å sette begge på "L" eller om jeg bør la en av de stå på noe annet.

Hva mener dere?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Jumper setting på CD'en? Tenker du på CD'en til skjermkortet..? Ok, men da setter jeg begge på LOW enn så lenge... Hvor mange grader er det snakk om før det begynner å bli varmt og før jeg må skru opp viftene?

Lenke til kommentar

bak på cd/dvd rommen er det jumper settinger, master, slave, singel. sjekk at det er riktig. Det står på spilleren hvordan det skal være.

skjermkortet tåler glatt 80 grader.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...