jevli Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Hei En kollega av meg skal slutte her på jobben, og flytte på fredagen. Han virker som en pålitelig kar som har mye greie på bil. Jeg er på leiting etter en billig bil så han sa jeg kunne få kjøpe hans... En Toyota Corolla 1996modell 4dørs, 1.3liter. Skal vist være helt strøken og flott. Bare gått 150000km. Han foreslo 35 000,-. Det var visst passelig pris da anlegget var fryktelig dyrt. Nå har han ombestemt seg, og vil beholde anlegget selv. Jeg vet ikke helt va jeg skal foreslå som ny pris. Tenker noe som 28 000,-? Hvilken pris vil dere foreslå? Hva er viktig når jeg skal sjekke ut bilen? Har ikke PEILING på bil så her er alle tips hjertelig velkomne Må som sagt bestemme meg på fredagen, da han flytter (med bilen, med mindre jeg kjøper den). Mvh Birger Endret 27. februar 2009 av gromit190 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 http://www.finn.no/finn/car/used/result?CA...R_MODEL_TO=1996 Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) med tanke på at toyota er ett veldig dyrt merke blitt, så vile jeg ha begynt på 28, hvis anlegget hans var verdt 7K da. trekk ned på prisen for ting du finner feil ved bilen, og sjekk om viftereima er bytta da den som regel byttes rundt den km der. se etter rust i hjulbuene og ellers. skal se om jeg finner en liste. http://www.kunnskapsbasen.com/heleinnlegge...t=15&ukt=53 http://www.bruktbil.no/rad_tips/sjekkliste.asp http://forbrukerportalen.no/veileder/kjop_av_bil husk å ta med kontrakter og alle dokumenter du trenger, det kan man finne hos naf, forbrukerrådet o.l. Endret 26. februar 2009 av simster Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Hjertelig takk for utfyllende svar Han sa at han ikke er villig til å gå under 35000,- Hvis jeg ikke var villig til å betale 35000,- orket han ikke å vise meg den engang, så det blir nok 35000,-. Skal se etter feil/mangler da for å evt. prute. Men alt i alt er vel 35000,- en grei pris? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hjertelig takk for utfyllende svar Han sa at han ikke er villig til å gå under 35000,- Hvis jeg ikke var villig til å betale 35000,- orket han ikke å vise meg den engang, så det blir nok 35000,-. Skal se etter feil/mangler da for å evt. prute. Men alt i alt er vel 35000,- en grei pris? Du finner tilsvarende biler som har gått kortere til samme pris, så jeg synes det er litt dyrt. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Syns du skal avvente litt jeg ihvertfall. 35.000 syns jeg var mye for den bilen der. Ta heller en tur på autodb eller finn. Det er temmelig mange biler til den prisklassen ute der nå. Og som har litt mere "guff" ikke minst. 1.3 liters toyota motor går vel litt tregt i bakkene vil jeg tro. Her har du en bil med litt mere motor ihvertfall: Finn.no - Honda Civic 90 Hk Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 35k kr hørtes mye ut ja, spesielt når den mangler musikkanlegg. Skal man kjøpe dette nytt går det fort et par tusen. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 ja uten anlegg og til 35K blir litt mye, husk at det er kjøpernes marked der ute, si du vi lse på bilen eller så kan han glemme det. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Skal selvsagt se på bilen først Det jeg skal i morgen. Ellers hadde det vært uaktuelt. Spiller, sub og høyttalere får jeg med, men ikke forsterkerne. Ganske stor sub. 1600w peak og 800w rms, så må nok kjøpe en skikkelig forsterker etterhvert. Det er ikke så nøye ATM Han har ikke bilen her, men faren hans skulle komme med den i morgen. Derfor må jeg bestemme meg idag om det er verdt å sjekke ut bilen eller ikke. Har enda en liten mnd til oppkjøring også. Faen jeg er usikker her altså.. Lord give me a sign! Endret 26. februar 2009 av gromit190 Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 si at du vil SE PÅ bilen, du forplikter deg ikke til noe kjøp, med mindre dere har skriftlig kontrakt haha. se på bilen og prøvekjør, ta med noen som har litt peil også. bare bilen virker i god stand og servicer er OK og alt er greit og lite rust kan du jo slå til, hvis du får den litt billigere. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Tror ikke jeg klarer å få den billigere. Han sier at hvis jeg ikke vil kjøpe for 35000,- beholder han bilen selv. Venner av meg vet hvilken bil dette er og de sier at den er helt strøken, ingenting galt. En grei og driftssikker bil... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Dette er lureri. Du har ingen ting igjen for anlegget den dagen du selger bilen... eller den dagen du selger anlegget. Når du skal kjøpe BIL, så er det ikke anlegget du skal betale for. Typisk metode å prøve å få opp pris på. Skylde på "dyrt" inventar i gammel bil. Det er jo ikke forsikringsverdig engang (verdien av anlegget er lavere enn egenandelen) Den dagen du må koste på mye på bilen; enten på service eller reparasjoner så angrer du på at du heller ikke brukte de 5000-10000kronene på bedre bil istedet for anlegget. Anlegg får man BILLIG (brukt) ved siden av! Endret 26. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Ok jeg ser den. Det med anlegget er egentlig litt ute av bildet nå. Han selger bilen med standard-anlegget, også gir han meg SUB'en i tillegg fordi han ikke tror han selv får bruk for den. Så egentlig bare å se bort fra anlegget.. Er bilen verdt 35000,-? Alt jeg finner ellers på nettet av Toyota Corolla 1.3 96mod er enten dyrere eller jevndyrt... Så virker som et greit kjøp egentlig... Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 hvis han har bestemt seg på den prisen burde du kanskje si nei. han har altfor høy pris, se her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16458281 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16461349 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15606589 sånn som den siste der, nyere, gått mindre og veldig lite dyrere, større motor og. får du den ikke billigere så ikke ta den Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 De fleste her sier jo at det ikke er et spesielt godt kjøp. Du spurte om råd - ta det. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Takker for mange gode råd Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Snakket mer om prisen nå, delte argumentene dere har kommet med med ham. Vi kom fram til at om jeg hadde funnet en billigere Toyta Corolla (f.eks. en i Oslo) hadde jeg uansett måttet risikere å bruke 2-3000,- på å få den hjem. Nå tar han den hjem til meg, hvor jeg skal teste og sjekke den skikkelig. Så han foreslo 33000,- Sånn som det kjennes nå, kommer jeg til å gå for den. Får se imorgen EDIT: Bor i Hordaland, forresten. Endret 26. februar 2009 av gromit190 Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 bare prut så mye som mulig, ikke kjøp katta i sekken, test ihvertfall bilen, og finn så mange sjekklister på nett som mulig, jeg hadde en som var et par sider lang som hjalp meg en del, men finner ikke igjen Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Skal prøve Ja jeg har fått noen linker til gode sjekklister lenger opp i topic'en Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 er årsavgifta for 2009 inkludert i den prisen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå