Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil i 20k kr klassen, audi?

storken

Anbefalte innlegg

Hei, toergolfen jeg kjører nå begynner å se relativt jævlig ut mtp rust. Sjarmfeilene begynner også å bli ganske så mange. Når jeg nå fikk årsavgift på 2700 bestemte jeg meg for at driftsutgiftene på golfen, som også må på eu innen april, er for store i forhold til hva jeg har igjen.

Jeg har sett innpå finn på litt forskjellige biler og synes audi sin 80, 90 og 100 serie ser ut som et sikkerstikk. Andre gode forslag tas imot med takk :p

Krav til ny bil:

- Motor med mer enn 100 hk, gjerne grom lyd i tillegg. (Audi sin 2,3 5 sylindrede motor oppfyller dette kravet utmerket)

- Må være rustfri

- Kilometerstand som ikke overstiger 250k

- 5 dører, stv er ikke et minus.

- Interiør som ikke føles helt plastisk (som renault og mitsubishi for å nevne noen)

De overstående kravene er det jeg ser etter i en bruktbil, forslag tas imot med mye takk! Også erfaringer rundt forskjellige motoralternativer/biler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Interiør som ikke føles helt plastisk (som renault og mitsubishi for å nevne noen)

Toyota Corolla 1,6 kanskje? 1993 modell og nyere har 115 hester, og er relativt lette, og dette er veldig driftssikre biler.

der datt den ut. og IKKE kom å si att en Corolla ikke føles helt plastikk, der er det hardplast for alle penga.

Kan Anbefale Audi 100 med femmer, solide biler med utrolig solid motor, kjøper du med turbo og quattro (firhjulstrekk) har du en knall bil. evt kan du kjøpe Audi 200, men disse kan nok være hardt kjørt, så vær obs på det ,spesielt hvis du kjøper en slik av en ungdom, en voksenkjørt 100/200 turbo bør ikke være noe problem, har selv kjøpt en 200 turbo av en voksen, og den går som ei klokke, og bruker ikke unormalt med olje, selv om bilen har gått 350.000

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hei.

Har selv en audi 100 2.3E og er meget fornøyd med den!

solid motor og kjøreegenskapene er på topp..

Det kunne vært litt mer guff i den, men er jo en stor og tung bil!

Er også gamle biler så mange av dem har kjørt litt langt, men med en så solid motor som rekke femmer'n så holder den en god del mer med riktig vedlikehold osv..

Lenke til kommentar

MÅ også få lov å anbefale Audi 100 med fem rekkeren. Bil for alle penga :thumbup:

Ligger også ganske bra i pris til så god bil å være og er som regel blitt tatt godt vare på av audientusiaster eller godt voksnefolk.

Kan bli en skikkelig rå ungdomsbil med rette stylinga :grin:

Toyota Corolla er faktisk god bil og drar unormalt bra da mine foreldre har en, men absolutt ingen ungdomsbil. Kjerringbil er vel ordet jeg leter etter :!:

Endret av Audiguy
Lenke til kommentar
Kan bli en skikkelig rå ungdomsbil med rette stylinga biggrin.gif

en slik bil skal ikke styles, med mindre det "styles" til 200 look!

Tenkte i grunnen på felger å senkesett å slike ting, men Audi 100 er satan så fin med styling :yes:

http://www.edozone.com/audi/92_97_side_BUMPER_Audi_100.jpg

http://www.lltek.com/images/s4_s6_c4/MLGM_...L_04_lwrd_Z.jpg

Endret av Audiguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...