Gå til innhold

Forklaring av Newegg-tilbud på f.eks HIS Radeon 4870 512MB til 1125kr

Shoo

Anbefalte innlegg

Fristet å handle fra USA? Det er billig og det tar ikke FOR lang tid å få varen med mindre du handler i stort volum.

Vel, det er ikke alltid like lønnsomt, men hvis du VIRKELIG vil spare bittelitt, så er det kanskje aktuelt, men uansett... Her er et eksempel:

Newegg.com har følgende skjermkort på tilbud nå:

HIS Hightech H487F512P Radeon HD 4870 512MB 256-bit GDDR5 PCI Express 2.0 x16 HDCP Ready CrossFire Supported Video Card

Kortet koster altså 1125kr, men så kommer det følgende avgifter itillegg:

- 25% MVA av kortet ved ankomst til Norge = 281kr

- Frakt for at JetCarrier skal få varen til deg = 240kr

- Skatt for staten NJ = 150kr

Totalt: ca. 1800kr

Ventetid: Ca. 1-2 uker.

Toll og sånt tar JetCarrier seg av, men kan komme et tillegg på ca. 200kr. Da blir isåfall totalprisen på ca. 2000kr. Ca. 300kr billigere enn det billigste her til lands....

Som der ser, så er MIR (mail-in rebate) på 136kr tilgjengelig på overnevnte skjermkort, men det blir en smule komplisert for oss å få det til pga. JetCarrier's håndtering av slikt. Du får uansett ikke pengene før om et par uker, og da i form av en sjekk... Så mye for 136kr....

Uansett... opp til en hver om det er verdt alt styret og pengene.

Har du derimot kjente i USA som du kan sende kortet til, så er situasjonen annerledes. Da blir kan du få kortet for ca. 14-1500kr hvor alt er inkludert!

Så ja, fremdeles fristet å bestille fra USA? ;)

Pointet med tråden? Bare for å danne en slags oversikt over hvor stor forskjell det er å bestille slike deler fra USA enn her til lands.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Toll og sånt tar JetCarrier seg av, men kan komme et tillegg på ca. 200kr. Da blir isåfall totalprisen på ca. 2000kr. Ca. 300kr billigere enn det billigste her til lands....

Sist jeg sjekket var vel HD 4870 512MB nede i 18xx kr her til lands...

EDIT: Sjekket igjen, HD 4870 er nede i 1800kr på de "seriøse" butikkene. Velger selv å kalle pixmania litt useriøse, men har nå handlet fra de før...

1600kr på pixmania.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Du må nok sjekke igjen... HIS 4870, som jeg snakker om, koster 2195, ikke 18xx... Tenker på Sapphire du.

kirjogra, les sitatet. Jeg linket til 512mb fordi den koster 2200kr + ca. 100kr for frakt.

Og så? 1Gb er da bedre enn 512MB så hvorfor bruke tid og penger på en pakke fra USA? Og hva helsikke skal man prioritere HIS foran Sapphire, ASus osv? x)

Hva var meningen med denne posten anyway? MAn ser jo klart at det ikke nytter å spare penger på å bestille fra USA...

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Vel, har sett at det er flere og flere som spør etter om det er vits å bestille fra Newegg, så jeg ville bare oppklare det, egentlig. :D

Tråden kan for min del stenges. Ubrukelig uansett.

Jeg synes at tråden var fin jeg :thumbup: . Det er VELDIG mange tråder der folk lurer på om de sparer masse på å bestille fra utlandet.. Dette er herved avkreftet.. Iverfall pr. dags dato.

Lenke til kommentar
Vel, har sett at det er flere og flere som spør etter om det er vits å bestille fra Newegg, så jeg ville bare oppklare det, egentlig. :D

Tråden kan for min del stenges. Ubrukelig uansett.

Hehe, du har jo ihvertfall bevist noe i tråden din så hvorfor stenge? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...