Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problem med cd-rom

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har problem med cd rommet mitt.

Får en tid år tilbake (uke 40 tror jeg) lastet jeg ned et spill (ulovlig)

Så lastet jeg ned Magicdisk for og mounte fila.

Men siden da har jeg ikke brukt cd rommet mitt.

Så idag kjøpte jeg to nye spill Warcraft 3 frozen thorn og starcraft.

Jeg satt i cden meg ingenting dukket opp. gikk inn på "enhetsbehandling" og såg på diskstajoner at Magicdisk hadde "okupert" en. så jeg avinstalerte Magicdisk.

så slo jeg av dataen og hadde cden inn i. Men ingenting kommer opp. prøvde og med Frozen Thorn cden..

Vista pc

Vet at Cdrommen skal funke pga ser det blåe lyset ned på venstre side.

takk for svar:) :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å sett windows cd'en inni, restart PC'en og trykk på F8 gjentatte ganger eller gå i bios og boot fra CD. hvis det funker så vet vi at CD-rom'en virker.

Hvis den virker så tror jeg det er noe med Windows...

Restarta pcen og trykte F8 og cdboot e enabled. så alt virker ok..

Har desverre ikkej vista cden..

Lenke til kommentar
Prøv å høyreklikk på min datamaskin - behandle - diskbehandling å se om den ligger i lista. Hvis den er der kan du høyreklikke - gi den ny bokstav. Hvis det ikke funker kan det hende du må inn i registeret å plukke den frem igjen :)

Kjører du vista?

Kjører Vist ja.

Edit: Kom in på diskbehandling med cd-rom var ikke der. bare disk C og D

Endret av deluxerz
Lenke til kommentar

jeg hadde akkurat samme problem, jeg satte i oblivion CDn, men ingenting kom opp på min datamaskin. du kan prøve å slette noen registry entries, det fiksa hele greia til meg. jeg tror ikke det gjør noe å slette de, men gjør det på egen risk alikevel:

This method provides step-by-step instructions for how to use Registry Editor to delete the following corrupted Registry entries:

* UpperFilters

* LowerFilters

Step 1: Start Registry Editor

Start Registry Editor.

Step 2: Delete the UpperFilters registry entry

1. In Registry Editor, expand My Computer, and then expand HKEY_LOCAL_MACHINE.

2. Expand SYSTEM, and then expand CurrentControlSet.

3. Expand Control, and then expand Class.

4. Under Class, click {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

5. In the details pane of Registry Editor, on the right side, click UpperFilters.

Note You may also see an UpperFilters.bak registry entry. You do not have to remove that entry. Click UpperFilters only.

* If you see the UpperFilters registry entry in the details pane of Registry Editor, go to step 6.

* If you do not see the UpperFilters registry entry, you still might have to remove the LowerFilters registry entry. To do this, go to "Step 3: Delete the LowerFilters registry entry."

6. On the Edit menu, click Delete.

7. Click Yes when you receive the following message:

Are you sure you want to delete this value?

The UpperFilters registry entry is removed.

Step 3: Delete the LowerFilters registry entry

1. In the details pane of Registry Editor, on the right side, click LowerFilters.

Note You might see a LowerFilters.bak registry entry. You do not have to remove that entry. Click LowerFilters only.

If you do not see the LowerFilters registry entry, unfortunately this content is unable to help you any more. Go to the "Next Steps" section for information about how you can find more solutions or more help on the Microsoft Web site.

2. On the Edit menu, click Delete.

3. Click Yes when you receive the following message:

The LowerFilters registry entry is removed.

4. Exit Registry Editor.

Step 4: Restart your computer

Restart your computer. After you have done this, try to access the CD or DVD drive. If you can access the CD or DVD drive, and if you do not receive an error message, the problem is resolved. You can reinstall your CD or DVD writing or recording software.

If you cannot access the CD or DVD drive, or if you receive an error message, unfortunately this content is unable to help you any more. Go to the "Next Steps" section for information about how you can find more solutions to the problem.

Lenke til kommentar
jeg hadde akkurat samme problem, jeg satte i oblivion CDn, men ingenting kom opp på min datamaskin. du kan prøve å slette noen registry entries, det fiksa hele greia til meg. jeg tror ikke det gjør noe å slette de, men gjør det på egen risk alikevel:

This method provides step-by-step instructions for how to use Registry Editor to delete the following corrupted Registry entries:

* UpperFilters

* LowerFilters

Step 1: Start Registry Editor

Start Registry Editor.

Step 2: Delete the UpperFilters registry entry

1. In Registry Editor, expand My Computer, and then expand HKEY_LOCAL_MACHINE.

2. Expand SYSTEM, and then expand CurrentControlSet.

3. Expand Control, and then expand Class.

4. Under Class, click {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

5. In the details pane of Registry Editor, on the right side, click UpperFilters.

Note You may also see an UpperFilters.bak registry entry. You do not have to remove that entry. Click UpperFilters only.

* If you see the UpperFilters registry entry in the details pane of Registry Editor, go to step 6.

* If you do not see the UpperFilters registry entry, you still might have to remove the LowerFilters registry entry. To do this, go to "Step 3: Delete the LowerFilters registry entry."

6. On the Edit menu, click Delete.

7. Click Yes when you receive the following message:

The UpperFilters registry entry is removed.

Step 3: Delete the LowerFilters registry entry

1. In the details pane of Registry Editor, on the right side, click LowerFilters.

Note You might see a LowerFilters.bak registry entry. You do not have to remove that entry. Click LowerFilters only.

If you do not see the LowerFilters registry entry, unfortunately this content is unable to help you any more. Go to the "Next Steps" section for information about how you can find more solutions or more help on the Microsoft Web site.

2. On the Edit menu, click Delete.

3. Click Yes when you receive the following message:

The LowerFilters registry entry is removed.

4. Exit Registry Editor.

Step 4: Restart your computer

Restart your computer. After you have done this, try to access the CD or DVD drive. If you can access the CD or DVD drive, and if you do not receive an error message, the problem is resolved. You can reinstall your CD or DVD writing or recording software.

If you cannot access the CD or DVD drive, or if you receive an error message, unfortunately this content is unable to help you any more. Go to the "Next Steps" section for information about how you can find more solutions to the problem.

Forsto ikkje driten;o

Vanskli forklart:p

Lenke til kommentar

Du er 18år og skriver som om du var 8år?

For å finne frem til regedit så finner du kjør/run og skriver regedit, fra der finner du registret som brukes av Windows. Husk at du ikke skal gjøre noe mer enn det teksten sier, da man kan ende opp med å ødelegge windows om man sletter eller legger til feil ting.

Når du starter opp regedit kommer det opp 5 mapper og du begynner med å åpne den mappen som heter HKEY_LOCAL_MACHINE også fortsetter å gjøre det som står på listen. Jeg har tiltro til at dagens ungdom har lært litt engelsk på skolen, om det så ikke er tilfelle så ønsker jeg dem tilbake til skolebenken.

Lenke til kommentar
.

Når du starter opp regedit kommer det opp 5 mapper og du begynner med å åpne den mappen som heter HKEY_LOCAL_MACHINE også fortsetter å gjøre det som står på listen. Jeg har tiltro til at dagens ungdom har lært litt engelsk på skolen, om det så ikke er tilfelle så ønsker jeg dem tilbake til skolebenken.

Engelsk kan jeg. Men det jeg ikkeforsto var det jeg skulle inn på.

Liksom datamaskin>mappe1>mappe2>fil 1 det hadde eg greid men der sto der gå inn på "fil1"

Enkelt for degog trakke ne på andre når du ikkje forstår at du har vert der sjøl.

Men takker for hjelp:]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...