Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med vifta i bilen

MBarne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den ligger som oftest i midtkonsollen et sted, gjerne på passasjersiden, men noen ganger mer krøkkete til. Aner ikke hvor den er på din bil dessverre.

Nye ligger fort på et par tusen og oppover. Men siden dette er MB er det nok fra det dobbelte er jeg redd.

Bør jeg gå inn under rattet eller ved passasjersida, ved å fjerne haskerommet? føler at jeg kommer til å slite godt med å komme til :hmm:

Lenke til kommentar
Vifta sitter under vindusviskermotoren, med inngang fra motorrommet.

Koster rundt 500 spenn for ei vifte på huggern - og 2690 på BOS.

Takk for svar :yes:

Skal se om jeg ikke får det til nå, selv om jeg ikke er så "kompetent" på området ;)

Lenke til kommentar

Vil vel egentlig anbefale å gå for en prisklasse mellom disse to, siden Bos er dyrt, og på huggern får du ofte en del med samme svakhet som den du har. (Dette har ihvertfall skjedd ofte de gangene jeg har byttet brukt.)

BilExtra har samme leverandør av mercedes deler som bos, men der er de mye billigere. Ofte lønner det seg å bruke noen hundrelapper ekstra på en ny del, selv om det også kommer litt an på hva det er. Uansett ville jeg ihvertfall sjekket prisen på en ny del, vs den fra huggern.

Lenke til kommentar
BilExtra har samme leverandør av mercedes deler som bos, men der er de mye billigere. Ofte lønner det seg å bruke noen hundrelapper ekstra på en ny del, selv om det også kommer litt an på hva det er. Uansett ville jeg ihvertfall sjekket prisen på en ny del, vs den fra huggern.

Min erfaring er at BilXtra ikke alltid er akkurat billigere enn forhandler. For lmm skulle de ha dobbelpris og for vifte il min bil skulle de ha akkurat like mye sånn ca.

På viftene kan man skifte børstene selv hvis ikke ankeret er utbrendt, disse koster ca. 20- 30 kr på romnes, i tillegg må man lodde litt selv.

Lager er det også mulig å skifte selv, lager koster vel maks 200 kr vil jeg tippe. Men her må de presses på osv, en litt mer kompliser jobb.

Edit: Kjøper du brukt fra hugger, så er det lurt å skifte børstene så du slipper å åpne opp igjen senere for å bytte disse.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Vifta sitter under vindusviskermotoren, med inngang fra motorrommet.

Hvordan går jeg frem for å få ut vifta? fjerner jeg vindusviskermotoren og går ned der? Trenger en god beskrivelse. Hoggeren som måtte vite om det var med eller uten ledningen på den... må uansett gjøre det når jeg får tilsendt vifta..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...