Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatering, drivere osv

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp formatert(eller oppdatert" windows programvaren min. og det lagger veldig mye i alle nettlesere og generelt på pc'n.

har et Radeon 9800 pro 128mb skjermkort, og har prøvd å laste ned drivere til det, men det kommer opp at det ikke finner noe skjermkort eller noe..

Prøvde også å finne det ut med det GPU-Z programmet, men det fant heller ikke noe skjermkort..

Sliter også med å formatere den, da jeg setter inn i windows cd'n. men pc'n registrerer den ikke.. på min gamle pc kom det opp at jeg skulle "trykke en knapp for å starte opp fra cd-rom" men nå kommer det ikke opp noe som helst, starter bare som vanlig..

hva må jeg gjøre?

Btw så er jeg n00b som faen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows har nok funnet skjermkortet ditt, men benytter kun en eldre, innebygget driver som ikke er så god. Har du ikke en CD med drivere som fulgte med skjermkortet da du kjøpte det? Ellers skal du kunne laste ned drivere fra ATIs hjemmeside, sjekk her. Du velger her operativsystemet du har og deretter Radeon 9800 i lista. Så skal du få opp de nyeste og beste driverne til kortet.

Dersom maskinen ikke starter fra CD-rom, må du først sjekke om CD-stasjonen i det hele tatt funker i Windows. Deretter må du nok sjekke BIOS, for å finne ut hvordan rekkefølgen på boot-devices ser ut. Dette skal det stå mer om i manualen til hovedkortet. Dersom du er så n00b som du sier, er det kanskje en idé å invitere en venn som kan hjelpe deg?

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder å boote fra CD må du inn i BIOS (gjerne DEL ved oppstart) og lete etter et valg som heter "First boot device", "Primary boot device" eller liknende. Sett CD-rom på dette og harddisk som nummer 2.

Skjermkort-driver laster du som nevnt ovenfor ned fra ATI. Pass på at du velger riktig operativsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...