Mark 9 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Noen som kan fortelle meg, med henvisning til lovtekst e.l med bestemmelser på hva som er det minste man kan skrive av påstartede timer. F. eks er 15min = 0,5t eller er det 0,25t? Jeg har hørt at det er det siste som er riktig, men jeg lærte en gang at den første metoden er korrekt. Men jeg har ikke funnet noe om dette. Hadde satt stor pris på om noen kunne bekreftet det ene eller det andre. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Da jeg begynte å skrive timer selv, spurte jeg arbeidsgiveren min om dette, og han sa at 15 minutter er 0,25t. Hvordan du får 15 minutter til å bli 0,5t forstår jeg ikke helt, da 0,5t er det samme som en halv time/30 minutter. 0,25t er jo også det samme som "kvart" altså 1/4 som da er et kvarter. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Dette må du spørre din arbeidsgiver om, ikke noe generelle føringer på dette. Noen selskaper fører 0,25 timer, mens andre fører ingenting mindre enn 0,5. Hos meg ville dette f.eks. være 0 eller 0,5 da vi ikke brukes noe lavere enn 0,5. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Aha, nå forsto jeg plutselig mer hva du mente. Påbegynt halvtime og det der. Uansett ville jeg tatt konakt med arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Er forskjellig fra jobb til jobb. Har hatt jobber der jeg både skal føre påbegynt halvtime, påbegynt time og føre helt nøyaktig hvor lenge man er. Som nevnt, hør med arbeidsgiveren din, evt andre kollegaer om hva som er vanlig hos dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå