Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vaginal ultralyd og sex...sykt vondt!

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Har problemer med å ha sex siden det gjør så sinnsykt vondt. Er singel så er ikke noe stort problem nå, men det vil jo bli det når/hvis jeg finner en kjæreste :/

Har en cyste på venstre eggstokk som har vokst fra 4cm til 5cm i diameter på 3 mnd. Var hos gynekolog i dag og de utførte vaginal ultralyd og det var vanvittig vondt. Hun fikk ikke stanga ordentlig inn en gang. Har tatt vaginal ultralyd i mai i fjor også men det var ikke så vondt da (det var riktignok en annen gynekolog)

De skal sannsynligvis operere bort cysten etter hvert. Det jeg lurer på er om cysten kan være årsaken til at det er vondt? Eller er det noe annet som kan hjelpe? Kan det være at jeg rett og bare er trang nedentil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym_*

Haha :p

Ja jeg vet men tenkte faktisk ikke på det før etterpå :p Skal tilbake for kontroll om 3mnd, så skal spørre da. Bare tenkte noen her inne kanskje visste hva det kan være eller har samme problem?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*

Den ser helt godartet ut. Har også tatt MR i november. De sier det sannsynligvis er en sånn rar cyste med mye rart inni...som hud og hår *grøss* :/

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*
Da jeg hadde cyster hadde jeg voldsomme smerter.. men jeg hadde to stykker som var 11 cm lange da. Buh-bye eggstokker.

Men du må ikke bekymre deg for det. Legene vet forhåpentligvis hva de gjør, og om cystene fortsetter å vokse blir de nok operert vekk i tide. :

Oi 11cm...sykt :O Hadde du vondt hele tiden da eller?

Ja virker som de vet hva de gjør heldigvis ;) Er det ikke sånn at godartede cyster kan utvikle seg til å bli ondartede? I så fall er det jo greit å få den vekk :p

Lenke til kommentar
Den ser helt godartet ut. Har også tatt MR i november. De sier det sannsynligvis er en sånn rar cyste med mye rart inni...som hud og hår *grøss* :/

Hei.

Cysten kan være smertekilden.

Utfra det du har skrevet, er det mest sannsynlig en Teratoma (Stamcellecyst).

Du vil nok blir operert snart.

Lykketil

Vaio :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Jeg hadde vondt i flere uker.. Var hos ultralyd til slutt, og han fyren sa at jeg hadde mange småscyster på 2 cm, men at de ville gå vekk av seg selv. To dager etterpå måtte jeg ble sendt med ambulanse rett inn på ullevål. Da de fant ut at jeg hadde to som var kjempestore. Siden cystene hadde blokkert blodtilførselen til eggstokker og eggledere måtte jeg bare operere vekk det meste.

Men ikke bli skremt da, sjeldent jenter som er så unge får cyster på den størrelsen og at leger driter seg ut så hardt. :) Du er nok heldigere enn meg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Oi...skummelt da :/ Er bra de tar meg seriøst ja :) Er egentlig bare ren tilfeldighet at jeg var hos gynekolog i fjor mai. En annen lege hadde mistanke om at jeg hadde PCOS så sendte meg til gynekolog. Hadde ikke PCOS men fant cysten. Før det hadde jeg aldri vært hos en gynekolog før og hadde tenkt å aldri dra til en da jeg syns det var så flaut :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*
Hææææ!! Ser på wikipedia at Teratomaer kan inneholde tenner, bein, øyeepler, hender og andre kroppsdeler?...det er jo sykt :wow::sick:

Se filmen Teeth, veldig fin film for begge kjønn...

Var som å se The Ring, skummelt å se på tv et par dager etterpå.

Æsj, tror jeg står over :p:sick:

Fikk mensen i dag. I dag og sist gang har mensen startet kraftig. Dvs at jeg våkner og er skikkelig blodig ....utrolig ekkelt! Pleier å starte med veldig lite blod som gradvis blir kraftigere i løpet av den første dagen. Kan det rett og slett være pga cysten det også?

Lenke til kommentar
Haha :p

Ja jeg vet men tenkte faktisk ikke på det før etterpå :p Skal tilbake for kontroll om 3mnd, så skal spørre da. Bare tenkte noen her inne kanskje visste hva det kan være eller har samme problem?

3 måner? Ville ikke ha utsatt det så lenge. Det gjør allerede vondt, tving igjennom om prøv å de bekreftet for 1 måned er omme i stede. Vis det virkelig er noe alvorlig er 3 måneder alt for lang tid.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Tja. Men er jo bare vondt å putte noe oppi der :p Merker ikke så mye ellers bortsett fra litt anderledes mensen. Det sier at den er godartet så tror ikke et er så alvorlig egentlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...