Gå til innhold

Erfaringer med PointOfView Vikings PSU 350W?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Satt på multicom.no og så etter en ny strømforsyning til min bror. Trenger ikke mer enn 350W etter mine beregninger. Generelt ser jeg noe slikt ligger på ca 350-450 kr . Det jeg begynte å stusse på var at denne strømforsyningen hos multicom kun koster 149 kr. Er dette så dårlig at det bare er å slå ifra seg eller vil dette fungere greit tror dere? Håper noen har noen innspill.

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel den samme psu'n liggende her (POV label). Fulgte med et P.O.V microtower fra Multicom. Er en Macron MPT-350, solgt under forskjellige labels som PointOfView, Viking, etc.(i utlandet også andre navn). Er ikke noe SATA strømkontakt, så hvis du ikke har liggende, må du kjøpe en 4-pin Peripheral > Sata overgang. Holder til et hovedkort med integrert grafikk, 1 harddisk, etpar standard rambrikker og cd-rom. Ville ikke satset på det hvis du planlegger og bruke dedikert skjermkort, flere harddisker, osv.

Anbefaler hellre en AOpen powersupply som de også har;

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1127039

(AOpen og Fortron Source (FSP) har ofte identisk innmat, med andre ord er dette mye sikrere kvalitet)

-en drøy hundrelapp dyrere, men blir nok den best anvendte 100-lappen du noengang har gitt fra deg :D

Lenke til kommentar

Her er et eksempel på en skummelt billig PSU (US$15) som er merket med høy effekt (480W), men helt tydelig ikke kan levere når man ser på innmaten. De har t.o.m limt fast jernvekter på innsiden av chassiset for at PSUen tilsynelatende skal veie mer. :!:

(Bildene kan bare sees om man registerer seg, så laster opp noen her).

http://www.badcaps.net/forum/showthread.ph...6341&page=1

post-8710-1235809851_thumb.jpg

post-8710-1235809857_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...