Gå til innhold

[Løst]Hjelp til å finne fantasy-bok

Anbefalte innlegg

Da jeg var ti-tolv år leste jeg ei fantasy-bok som handla om Tir na nÓg. Kan ikke huske hva den heter, og jeg har så lyst å finne den igjen!

Det jeg mener å huske fra boka er ei ung jente som er "utvalgt". Hun får noen røde prikker i en ring på magen, og kan plutselig forstå hva hunden hennes sier. Hun må dra til Tir na nÓg sammen med en kamerat for å redde en slags tryllestav fra en slem, gammel gubbe.

Noen som syns det høres kjent ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg var ti-tolv år leste jeg ei fantasy-bok som handla om Tir na nÓg. Kan ikke huske hva den heter, og jeg har så lyst å finne den igjen!

Det jeg mener å huske fra boka er ei ung jente som er "utvalgt". Hun får noen røde prikker i en ring på magen, og kan plutselig forstå hva hunden hennes sier. Hun må dra til Tir na nÓg sammen med en kamerat for å redde en slags tryllestav fra en slem, gammel gubbe.

Noen som syns det høres kjent ut?

den høres meget kjent ut. Jeg mener det er "den utvalgte" av Philip Newt:

Trampe Finnigan bor i den lille landsbyen Rosemary. På skolen står trolldom og hekseri på timeplanen, og det morsomste Trampe vet, er når hun og bestekompisen, Kevin, får trylle med tryllestav! Men en mørk kveld kommer den onde trollmannen Hu Gadarn til landsbyen. Han leter etter det sagnomsuste eventyrlandet Tir-Nan-Og, stedet hvor tryllestaven som gir makt over hele verden, ligger gjemt. Den eneste som kan stoppe Hu Gadarn, er Den Utvalgte - vokteren av porten til Tir- Nan-Og& Philip Newth tar oss med til en fantastisk eventyrverden, en verden vi kun trodde eksisterte i drømmene våre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...