Gå til innhold

De som lurer på Xbox Live fra Sverige, info her!

hamame

Anbefalte innlegg

De som lurer på Live fra Sverige, info her!

I påsken var jeg en tur over grensen og skaffet meg Xbox Live.

Ikke noe problem. Jeg kjøpte pakken over disk akkurat som et hvilket

som helst vanlig spill. Pris 599 svenske, hvilket skulle tilsvare

ca. 500 norske ...!

Vel hjemme i Norge var det bare å sette Live CD i X'n og la den bli

oppgradert med Live mulighet. Deretter forsøker boxen å koble seg på

internett. Jeg benyttet krysset kabel til Cisco ruteren fra NextGentel

(har billigste abonnement derfra). Etter autoconfig av nettverk går

man gjennom registreringsprosessen. Man får valg om hvilket land man

ønsker å benytte Live i. Valgte Sverige. Deretter fyllte jeg inn alle

opplysninger så korrekt som mulig, med ETT unntak; Postnr/postkode.

Iflg flere på [konsoll] i forum.gamer.no må man benytte svensk

postnr (dere kan feks. benytte denne siden for å finne gyldig

postnummer: http://hem.hj.se/~ynha/postnummer/index.htm )

Vips... Live fungerte som en drøm! Gjorde dette i går, så jeg har ikke

hatt anledning til å spille mer enn en time. Forsøkte bare MotoGP på

nett, og her var det overhodet ingen lagging. Snakket med en svenske

fra Herjedalen som lurte på om det var mange nordmenn med Live... Vel,

det bør det ikke være noe i veien for!

De svkr. 599,- inkluderer ett års fritt bruk av Live. Deretter vil kreditt-

kortet du benytter under registrering automatisk bli trukket for ett år

til. Man får mail om dette 30 dager FØR kortet blir trukket.

Nedenfor har jeg lagt ved mailen som sendes epost-kontoen du oppgir

når du registrerer deg.

Løp og kjøp !!!

Mvh

Harald

Välkommen till Xbox Live™.

Med din nya Xbox Live-prenumeration är du redo att kliva in på den mest avancerade och spännande online-spelarenan som finns.

Din Xbox Live Service aktiverades den Monday, April 21, 2003. Prenumerationstiden är ett år, till den Wednesday, April 21, 2004. Du kan alltså spela obegränsat i 12 månader på Xbox Live.

Om 12 månader förnyas din prenumeration automatiskt i ytterligare 12 månader. Ditt kreditkort kommer då att debiteras den summa som då motsvarar kostnaden för ett års Xbox Live Service. Vi meddelar dig via e-post senast 30 dagar i förväg.

Innan du köper den här tjänsten måste du ha läst och förbundit dig att följa Xbox Live Villkor för användning, Etikettregler och Sekretesspolicy. Du kan när som helst läsa de här dokumenten i Policyinformation på Xbox-instrumentbrädan. Du kan även visa och skriva ut dokumenten på http://www.xbox.com/se/live.

Du kan när som helst avsluta Xbox Live-prenumerationen. Men det finns ingen möjlighet till återbetalning av återstående tid om du väljer att avsluta prenumerationen innan 12-månadersperioden är slut. De fullständiga villkoren för att avsluta en prenumeration och om återbetalning finns i Villkor för användning på http://www.xbox.com/se/live.

Kontakta oss om du har frågor angående en debitering eller om du behöver hjälp med Xbox Live-tjänsten. Kontaktinformation för ditt område finns i Xbox Live Villkor för användning på http://www.xbox.com/se/live, men du kan också ringa till Xbox Lives kundtjänst på följande telefonnummer: 020-79 11 33

Varmt välkommen till Xbox Live.

Xbox Lives kundtjänst

Microsoft Ireland Operations Limited,

Atrium Building Block B,

Carmenhall Road,

Sandyford Industrial Estate,

Dublin 18, Irland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skryter ikke litt javla mye av å ha fått live på drittboksen din da :lol: , noen som er enig?, jeg kasta xboxen min ut av vinduet fra 2 etasje etter å ha prøvd panzor dragon orta, for det suuuuger. Drittspill, man får jo ikke noe frihet på det, kan ikke styre dragen selv engang, det er så dritt ass.

Lenke til kommentar
skryter ikke litt javla mye av å ha fått live på drittboksen din da :lol: , noen som er enig?, jeg kasta xboxen min ut av vinduet fra 2 etasje etter å ha prøvd panzor dragon orta, for det suuuuger. Drittspill, man får jo ikke noe frihet på det, kan ikke styre dragen selv engang, det er så dritt ass.

Det her er det mest barnslige og usaklige tullpratet jeg har hørt....

Og hva pokker har dette med Panzer Dragoon Orta å gjøre?

Hamames post var tydelig ment som informasjon til de som lurer på å skaffe seg Xbox live fra Sverige, og ikke som skryt...

Skjerp deg! :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg blir helt dårlig av slike usakelige, smålige og ja, BARNSLIGE innlegg som skrevet fra "spillermann".

Har han virkelig kastet xboxen ut av vinduet ( noe han sikkert ikke har )fordi han ikke fikk styre dragen sin, så har han det vel bedre uten xbox....

Jeg synes innlegget fra hamame var til god informasjon for alle de som sitter og brenner etter live mens de venter på at Norge skal få ut fingeren.

Men spillermann : Du kan jo trøste deg med at det sikkert er veeeeldig mange som har gjort som deg etter å ha lest innlegget ditt.....sånt gir jo kjempeinntrykk! jaaaaaaaaaaaaaaaa........

Lenke til kommentar

Kan anbefale xbox live på det sterkeste! :D

Har hatt det siden jul, og jeg synes fremdeles det er like morro å dra frem spaken å spille mechassualt, ghost recon eller UC. :yes:

Forresten kan jeg minne om at det er to nye mechs og to nye maps man kan laste ned til mechassualt, og om ca. 1-2 uker kommer to nye mechs og to nye maps til, i tillegg til et nytt spill modus som er capture the flag! :woot:

Lenke til kommentar

Takk, jeg drar til Sverige i morgen så denne tråden kom akkurat i tide. Et spørsmål bare: Når er det man har bruk for den infoen om nasjonalitet og sånn? Og hva med når man skal betale for neste årmå ikke postnr da passe til kredittkortnr.

Lenke til kommentar

Postnr / postadresse har ingenting med hvor kredittkortet er registrert.

Jeg bor f.ex i Sverige men har fortsatt norskt VISA kort.

Når jeg registrerte meg for Live må man oppgi hvor man er ifra.

Bruk postnr linken som ble oppgitt i første posten for dere som da ikke bor i Sverige ;)

XBL kan i hvertfall anbefales på det sterkeste. Skikkelig kult. Prate med alle som er der. Alle spiller på samme premisser(hardware) og cheating har i hvertfall ikke jeg merket noe av enda.

Utifra det jeg har hørt så er det et begrenset antall XBL som er kommet til Sverige så har dere mulighet for å dra over grensa og handle litt så gjør det.

//Chris

Lenke til kommentar

Noen som vet om Xbox Live kit'et er tilgjengelig på Svinesund eller i Strømstad?

Følger det spill med i pakken, eller må man kjøpe dette i tillegg? Det er nemlig litt forskjellig informasjon som er ute og går..

Hvilke spill støtter Xbox Live? Gjerne en liste...

Lenke til kommentar

Siden dere allerede er inne på temaet: Er det noen som vet hvilket krav som stilles til hastigheten på internettforbindelsen for at xbox live skal fungere glatt?

Jeg har i utgangspunktet bestilt ADSL (704/348) fra NextGenTel, men området jeg bor i blir ikke utbygget før i slutten av juni. Vurderer derfor ADSL (704/128) fra Tele2. Vil 128 Kbps i upload være for lite for Xbox live?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet om Xbox Live kit'et er tilgjengelig på Svinesund eller i Strømstad?

Følger det spill med i pakken, eller må man kjøpe dette i tillegg? Det er nemlig litt forskjellig informasjon som er ute og går..

Hvilke spill støtter Xbox Live? Gjerne en liste...[/quote

Alle el-kjeder (Elgiganten, SIBA, ONOFF osv) har disse kit'ene hvis de ikke er utsolgt. Kan dessverre ikke svare på hvem butikker som finnes i disse byene... Strömstad er helt klart mye större enn Svinesund og de har nok ganske sikkert et sted som selger det der.

Det fölger med en demo/installsjons CD. CD'en installerer en oppdatering for bruk av Xbox Live og det fölger med 3 demospill tror jeg.

De 2 jeg vet om er MotoGP og MechAssault.

Eneste jeg har spilt av de er MotoGP og gir veldig mye moro online.

Har man fullversjon så vil man få brukt den sykkelen man har lagd underveis og alle baner man har låst opp vil også vaere låst opp når man kjörer demo CD'en.

//Chris

Lenke til kommentar
Siden dere allerede er inne på temaet: Er det noen som vet hvilket krav som stilles til hastigheten på internettforbindelsen for at xbox live skal fungere glatt?

Jeg har i utgangspunktet bestilt ADSL (704/348) fra NextGenTel, men området jeg bor i blir ikke utbygget før i slutten av juni. Vurderer derfor ADSL (704/128) fra Tele2. Vil 128 Kbps i upload være for lite for Xbox live?

Kravet er "bredbånd" og ADSL eller kabel vil holde godt.

Jeg vet om Telia ADSL brukere i Sverige med 512/512 linje som kjörer dette helt flotters. Det går sikkert med enda litt lavere. Modem og ISDN er bare å glemme.

Du er garantert på den sikre siden.

//Chris

Lenke til kommentar

Hvilke spill støtter Xbox Live? Gjerne en liste...

Se info jeg har skrevet i tråd hos Spillegal.no oxo:

http://www.spillegal.no/cgi-bin/forum/ikon...t=ST;f=4;t=6336

samt:

http://www.spillegal.no/cgi-bin/forum/ikon...t=ST;f=4;t=6001

Harald

GamerTag: Kwanza

Lenke til kommentar

Gamertag: "FLeX Swe"

For å nevne noen "verdige" titler:

MotoGP, RTCW, Ghost Recon, UT, Burnout 2.

MotoGP 2 kommer snart og er absolutt noe jeg skal ha.

SplinterCell's nye nedlastingsbare bane "Kola Cell". Det kommer fler.

//Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...