hennanhennan Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ser man på mange av de typiske tradisjonelle kampsportene, finner man fort ut at f eks smidighet og fleksibilitet er noe av det viktigste for å bli "en god fighter". Det som er sikkert og visst, er at flere aspekter spiller inn. Smidighet, fleksibilitet, styrke, utholdenhet, balanse, psykisk styrke, envnem til å handle under press, reaksjon, tyngde osv. Ser man på Bas Rutten og gutta, har man all grunn for å tro at tyngde, styrke og utholdenhet er viktigst. Hva mener dere er viktigst? Lenke til kommentar
UrAsJ Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ser man på mange av de typiske tradisjonelle kampsportene, finner man fort ut at f eks smidighet og fleksibilitet er noe av det viktigste for å bli "en god fighter". Det som er sikkert og visst, er at flere aspekter spiller inn. Smidighet, fleksibilitet, styrke, utholdenhet, balanse, psykisk styrke, envnem til å handle under press, reaksjon, tyngde osv. Ser man på Bas Rutten og gutta, har man all grunn for å tro at tyngde, styrke og utholdenhet er viktigst. Hva mener dere er viktigst? Å orke å få ræva si til trening de dagene man skal. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Fighter, hvilken sport tenker du på? Utholdenhet og balanse mener jeg. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Fighter, hvilken sport tenker du på? Utholdenhet og balanse mener jeg. Ikke noen spesifik sport. Bare definer hva som er en god fighter i dine øyne. Min mening god i ring og god i selvforsvar Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Motivasjon er, always and forever, det viktigste i en hvilken som helst sport Hvis du noen gang kjeder deg på kampsporttrening, bare se for deg som en av de mesterne du har sett på tv, i dokumentarer og lignende. Da gidder du nok litt til Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 styrke og teknikk der nok veldig viktig, og så klart hurtighet. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det er i boksing den smarteste som vinner kampene, man må lese motstanderen. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det ikke like viktig å kunne lese motstanderen i alle andre kampsporter..? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Alle bortsett fra MMA. Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Alle bortsett fra MMA. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Min mening er at man må kunne å lese motstanderen i så godt som alle kampsporter (finnes sikkert unntak, som MMA som Sebbe sa) Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Min mening er at man må kunne å lese motstanderen i så godt som alle kampsporter (finnes sikkert unntak, som MMA som Sebbe sa) Og hvorfor skal en ikke lese motstanderen i MMA? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det vet jeg ikke. Jeg vet ikke hva det er engang, så spør Sebbe. Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Alle bortsett fra MMA. Det er vell kanskje i MMA det hjelper veldig og kunne lese motstanderen. plutselig ligger dere og grappler på gulvet da er det fint og vite om han skal prøve på en armbar eller triangle choke. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg vil si det mentale, kondisjon og teknikk. I den rekkefølgen, gitt at det er snakk om MMA. Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Alle bortsett fra MMA. Pisspreik, selvfølgelig er det like viktig å lese motstanderen i MMA som i boxing. Bortimot viktigere, ettersom motstanderen kan bruke både føtter, armer og kast, i motsetning til bare slag. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er vell kanskje i MMA det hjelper veldig og kunne lese motstanderen.plutselig ligger dere og grappler på gulvet da er det fint og vite om han skal prøve på en armbar eller triangle choke. Pisspreik, selvfølgelig er det like viktig å lese motstanderen i MMA som i boxing. Bortimot viktigere, ettersom motstanderen kan bruke både føtter, armer og kast, i motsetning til bare slag. Men for faen da, jeg gjentok jo kun det Sebbe sa. Jeg vet ikke hva MMA er engang, så jeg har i grunn ikke grunnlag til å uttale meg om det! Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er vell kanskje i MMA det hjelper veldig og kunne lese motstanderen.plutselig ligger dere og grappler på gulvet da er det fint og vite om han skal prøve på en armbar eller triangle choke. Pisspreik, selvfølgelig er det like viktig å lese motstanderen i MMA som i boxing. Bortimot viktigere, ettersom motstanderen kan bruke både føtter, armer og kast, i motsetning til bare slag. Men for faen da, jeg gjentok jo kun det Sebbe sa. Jeg vet ikke hva MMA er engang, så jeg har i grunn ikke grunnlag til å uttale meg om det! Vel, nå vet du ihvertfall hvorfor MMA er Mixed Martial arts, altså to typer i en ring med bakgrunner fra forskjellige kampsporter som skal dælje løs på hverandre Lenke til kommentar
hennanhennan Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Det er vell kanskje i MMA det hjelper veldig og kunne lese motstanderen.plutselig ligger dere og grappler på gulvet da er det fint og vite om han skal prøve på en armbar eller triangle choke. Pisspreik, selvfølgelig er det like viktig å lese motstanderen i MMA som i boxing. Bortimot viktigere, ettersom motstanderen kan bruke både føtter, armer og kast, i motsetning til bare slag. Men for faen da, jeg gjentok jo kun det Sebbe sa. Jeg vet ikke hva MMA er engang, så jeg har i grunn ikke grunnlag til å uttale meg om det! Det var det jeg og tenkte; at du ikke hadde noen grunn til uttale deg om det dersom du ikke viste hva det var. Men fint du så det selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå