Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hår rundt niplene :S

Gjest Guest_nippel_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det vokser hår ut fra niplene, da burde du kaste de og kjøpe nye med en gang, for det er ikke naturlig.

316114_samlebilde_l.jpg

Men tilbake til saken, jeg forstår at du mener brystvorter, men å blande norsk og engelsk i samme setning er sjeldent bra. Så lenge du er forsiktig, går det fint å fjerne de. Jeg ville nok valgt voksing. Da får du ut hele håret med rot, og det vil ta lengre tid før hårene vokser ut igjen. Om du barberer, kan du få hårrotbetennelse, og jeg antar at du bruker klær, og som kjent ligger klær inntil kroppen, og det kan bli veldig ubehagelig om klærne konstant gnager mot betennelsen.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Okei, nå farer jeg ut på dypt vann, men mener at håret som vokser ut igjen kan vokse i feil retning på grunn av måten det er skåret på, og inn i huden igjen, noe som da ikke er ønsket. Slik jeg har forstått det kan dette føre til betennelse. Men var kanskje litt snar tidligere, så jeg må få si at jeg er usikker her.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Tja, de gangene jeg har barbert meg (andre steder) og hårene går innover er det kun snakk om mildt ubehag som varer i en kort periode dersom dette skulle skje.

Verre med inngrodd tånegl, men det er et annet kapittel.

Her er det Minus beskriver: http://en.wikipedia.org/wiki/Folliculitis

Inngrodde hår: http://en.wikipedia.org/wiki/Ingrown_hair

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Nei. Det første linken er betennelsen som kan oppstå, som du beskrev. Det andre er inngrodde hår, som er langt vanligere. Altså, inngrodde hår (link#2) kan føre til betennelse (link#1), men som regel gjør de ikke det.

Dette gjelder forresten hele kroppen, og ikke kun brystvortene. Tenk på alle menneskene som barberer seg daglig, uten at de får betennelse som må behandles.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...