Gå til innhold

XFX GTX 260 Black Edition colour crash :(

bjorneoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte ny pc forrige uke og satt sammen deler selv og den fungerer helt fint og sånt.

Har spilt far cry 2 på den uten noen form for problemer, men så skulle jeg prøve colin mcrae dirt. Og det funket i 10-15 minutt men så plutselig fryste pc'en seg, lyden hekta seg og skjermbildet ble fylt med grønne og svarte prikker over hele skjermen. Noen ganger er dte blått og rødt også.

Måtte slå av maskinen for ingenting skjedde. Etter detta har jeg spilt DIRT flere agnger og samme problem oppstår hver gang. Noen ganger kan det ta lang tid før det skjer, men det skjer allikevel :(

Har aldri hatt dette problemet i Far cry 2, tror jeg har hatt det et par ganger i crysis men det er skjeldent, men på DIRT hender det hver gang :(

Hva er problemet?

Hvordan kan jeg få fikset dette?

Bruker et Xfx GTX 260 black edition grafikkort btw.

Her ser dere hva jeg snakker om:

51tvdg.jpg

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg kjøpte ny pc forrige uke og satt sammen deler selv og den fungerer helt fint og sånt.

Har spilt far cry 2 på den uten noen form for problemer, men så skulle jeg prøve colin mcrae dirt. Og det funket i 10-15 minutt men så plutselig fryste pc'en seg, lyden hekta seg og skjermbildet ble fylt med grønne og svarte prikker over hele skjermen. Noen ganger er dte blått og rødt også.

Måtte slå av maskinen for ingenting skjedde. Etter detta har jeg spilt DIRT flere agnger og samme problem oppstår hver gang. Noen ganger kan det ta lang tid før det skjer, men det skjer allikevel :(

Har aldri hatt dette problemet i Far cry 2, tror jeg har hatt det et par ganger i crysis men det er skjeldent, men på DIRT hender det hver gang :(

Hva er problemet?

Hvordan kan jeg få fikset dette?

Bruker et Xfx GTX 260 black edition grafikkort btw.

Her ser dere hva jeg snakker om:

51tvdg.jpg

Virker som om du må justere ned oppløsninga

Hvilken oppløsning kjører du på i spillet nå?

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell Ultrasharp 1907FP som har max oppløsning på 1280x1024.

Så det er det jeg bruker i DIRT også.

EDIT!!!

Det er tydeligvis noe feil med grafikkortet mitt eller skjermen min for nå spilte jeg crysis og etter rundt 1 time så fikk jeg detta bildet på skjermen:

z8g9.jpg

:( :( :(

Hjelp plzz!!

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar

EDIT: Fant ut hva som var feil :D Det var de nyeste driverne fra Nvidia (182,06) som det er noe feil med. Jeg avinstallerte de og installerte 177.42 og de fungerer helt topp :)

Jeg var bare minutter fra å sende inn kortet så var bra jeg ventet litt :p

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
EDIT: Fant ut hva som var feil :D Det var de nyeste driverne fra Nvidia (182,06) som det er noe feil med. Jeg avinstallerte de og installerte 177.42 og de fungerer helt topp :)

Jeg var bare minutter fra å sende inn kortet så var bra jeg ventet litt :p

Flott at det ordnet seg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok nå har problemet oppstått igjen :/ har de 177.42 driverne som har funket lenge nå men så satt jeg pc'en inn igjen i pulten for den tar så mye plass hvis den står på gulvet og da fikk jeg slike colour crashes igjen :(

Jeg har sjekket litt rivatuner og fant ut at når jeg spilte dirt så skjedde det på 59 grader :S 59 grader er jo ikke mye?! og jeg kan jo ikke kjøre med 100% fan hele tida for å holde den under 59 grader da...

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? jeg så også at når jeg setter på sidedøren på kabinettet blir idel temperaturen på grafikkortet 50 grader og 35 uten dør, så derfor kan jeg ikke ha påd en døren.

Men er det noe feil mde kortet? leste om en fyr som fikk 2 xfx gtx 260 black edition kort, og begge hadde samme feil, så enten så hadde han maksimal uflask og fikk 2 defekte kort eller så er det noe annet som er feil...

PLzz hjelp!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...