eatmyshorts84 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Er 24år og har gått grunnkurs og VK1 elektro, fullført førstegangstjeneste og har jobbet ett år. Hva er den raskeste veien for meg til generell studiekompetanse/realkompetanse? Hvilke fag må jeg evt ta utenom visst jeg velger en annen retning enn allmenfaglig påbygging? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Her kan du se hvilke veier du kan ta for å få generell studiekompetanse: http://www.samordnaopptak.no/info/generell...anse/index.html Hadde du hatt et par år til med praksis/utdanning kunne 23/5-regelen kanskje vært noe. Men jeg tror rett og slett allmenn påbygning vil være den raskeste veien for deg. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Driver du og tar fagbrev nå? For om du gjør det, kan du ta 20-timerskurs til studiekompetanse, når du har fått fagbrevet i stedet for 30-timerskurset som de som ikke har fagbrev må ta. Ellers kan du ta en telefon til rådgiveren ved en videregående skole og forklare problemstillingen. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 kjappeste vei er ikke altid den beste veien. Anbefaler deg og ta et år påbygging. Og helst med realfag fordypninger hvis det kan ha noe før seg. Snakk med en rådgiver. Og det helst på det univeriset/høyskole du ønsker og studer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå