Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Mobilt bredbånd på gjøvikbanen. -- Løst

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kjenner til hvordan det er med mobilt bredbånd på gjøvikbanen?

Vet at NSB har avtale med det konkursrammede Ice, men hvordan virker dette? Går det via trådløst nettverk? Noen som evt. vet prisen?

Ellers tenkte jeg å kjøpe mobilt bredbånd usb modem fra Tele2. Men det går vel ikke så bra i tunellene kan jeg tru. Noen som har erfaringer med slikt på gjøvikbanen mot Oslo?

Endret av nilshv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk :w00t: , da fikk jeg vite akkurat det jeg trengte å vite :) Det komiske er at jeg ringte NSB i går og de hadde ikke peiling på noenting. De viste vel knapt hva internett var trur jeg. Men det er vel NSB.

Om det er noen som har erfaring med bruk av internett på gjøviksbanen så setter jeg stor pris på noen ord om hvordan stabiliteten, farten etc er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg kjøpt meg mobilt bredbånd fra Tele2, gir tilbakemelding på hvordan det går.

Det er forresten IKKE tilgjengelig bredbånd i togene. Nå har jeg kjørt tog en uke, og det står ingenting om mobilt bredbånd på noen plakater på togene, og er iallefall ikke noen trådløse nett der jeg har sittet. Bare til info for de andre som evt. lurer

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil annbefale alle å ikke stole på at NSB har mobilt bredbånd i sine tog. Har kjørt tog en god stund men aldri hatt mulighet til å koble meg opp i toget. Nå er ikke signalet på mitt trådløse nettverkskort det beste, så er klart en liten mulighet for at det kan være det som er problemet, men jeg tror ikke NSB tilbyr bredbånd i sine tog.

Men over til noe annet. På grunn av treg Tele2 bestilling, fekk jeg mobilt bredbånd etter jeg slutta å ta tog. Men jeg kan rapportere streknngen fra Oslo til Søndre Land med Landekspressen (buss).

Strekninga Oslo - Brandbu : Stort sett 3g dekning i følge Tele2 ikonet. Går helt greit, jeg klarte fint å jobbe på strekningen, men å laste VG kan jeg tippe vil ta sin tid.

Fra Brandbu til Søndre Land så går det tregere. Da er det GPRS dekning, det fungerer å jobbe men merker godt at overføringa tar lengre tid. Å laste VG her kan jeg tenke meg vil ta mange minutter.

Konklusjonen er vel da at mobilt bredbånd fra Tele2 (netcom dekning) fungerer helt fint til jobbing med RDP i VPN, men for å gjøre andre ting som å lese aviser.. da er det godt at bussturen er lang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...