Murto Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hei Jeg har søkt læretid i forsvaret til høsten og lurer derfor på om det er pliktår etter læretida. Jeg veit det er det etter befalskole og krigsskole, men kan ikke si jeg har hørt om plikttjeneste etter læretid før. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 det er ikke plikttjeneste etter læretiden. Lenke til kommentar
Murto Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 det var det jeg trudde, takker så mye for svar Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Hvilken type lærling har du søkt? Lenke til kommentar
Murto Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 har gått salg og service så blir vel enten vekter eller kontor tenker jeg Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jaja....Lykke tel. Jeg hade 5 lærlinger i troppen, å 4 av dem dimma før dem fullførte første året, pga at lærlingopplegget var HELT uduglig. Lenke til kommentar
Murto Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 ok, jeg har hørt mye bra om lærling opplegget i forsvaret så tar sjansen likevel. Varierer vel etter leir og tropp hvordan opplegget er. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jaja....Lykke tel. Jeg hade 5 lærlinger i troppen, å 4 av dem dimma før dem fullførte første året, pga at lærlingopplegget var HELT uduglig. Det er veldig mye til hva man gjør det til selv... Og hva faglig veileder og de du jobber med gjør. Hvilket kompani/tropp var du/dere i? Må da være dumt å dimme av den grunn,hadde heller tatt det opp med opplæringskontoret i forsvaret, og bedt om å bli flyttet f.eks. Endret 1. mars 2009 av espennyh Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jaja....Lykke tel. Jeg hade 5 lærlinger i troppen, å 4 av dem dimma før dem fullførte første året, pga at lærlingopplegget var HELT uduglig. Det er veldig mye til hva man gjør det til selv... Og hva faglig veileder og de du jobber med gjør. Hvilket kompani/tropp var du/dere i? Må da være dumt å dimme av den grunn,hadde heller tatt det opp med opplæringskontoret i forsvaret, og bedt om å bli flyttet f.eks. Var i transportkompani, med transportlærlinger. Problemet var at opplæringskontoret gav blaffen i ALT. Er man lærling, skal man vel følge en opplæringsplan med så å så mye teori og praksis innafor forskjellige områder. Her var ikke lærlingene en gang første-prioritet når det gjaldt oppkjøring på tungbil, å ALL teoretiske undervisning gikk ut. 2 uker i skauen uten et eneste kjøretøy i nærheten, blei likestillt å godkjent som om det skulle være full opplæringsplan på feks buss. kjipt å sitta igjen etter 2 års læretid, uten å kunne NOE om yrket sitt. Litt kjøring blei det jo for dem, men langt i fra hva læreplanen sa, å noe prioritering av lærlinger til kjøring å kursing var det absolutt ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Sikker på at det var like ille andre året? forsvaret har tross alt en ståprosent på nærmere 100, og er landets suverent største lærebedrift, så noe må de da gjøre riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå