shusjord Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hei! Har relativt nylig fått meg ny BenQ 22" widescreen monitor. Skjermen har funka helt fint den til jeg begynte å fikle med skjermdriverne... Har reinstallert de nyeste ATI-skjermdriverne flere ganger nå, sågar brukt driver sweeper for å fjerne alt, Men får ikke monitorn til å funke på native oppløsning lengre - altså 1680x1050 piksler. Når jeg prøver får jeg ei brei svart spalte på venstre side av skjermen, ting blir forvridd og jeg må bruke endene av skjermen til å scrolle rundt på skrivebordet med musa. Høyeste oppløsning jeg får til å funke er 1360x1024 pixler, men da blir alt strukket for langt ut i lengden. Har jo søkt rundt og tatt runden men jeg finner ikke noen løsninger på dette problemet. Er det noen her som har vært borti noe lignende? PÅ forhånd takk. Lenke til kommentar
Terje92 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Installert den nyeste driveren fra ATI som er: "ATI Catalyst 9.2 WHQL"? http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx Endret 25. februar 2009 av Terje92 Lenke til kommentar
shusjord Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Ja, den nekter meg ¨kjøre 1680x1050 widescreen oppløsning. Jeg regner med det er noe jeg gjør feil under installering eller konfigurasjon. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hvilken BenQ 22" er det snakk om? Du kan evt prøve softMCCS og se om det er noe krøll med DCC(/CI) kommunikasjonen - DCC er måten monitoren forteller pc'en bl.a. hvilke oppløsninger den støtter.? Lenke til kommentar
shusjord Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Hvilken BenQ 22" er det snakk om? Du kan evt prøve softMCCS og se om det er noe krøll med DCC(/CI) kommunikasjonen - DCC er måten monitoren forteller pc'en bl.a. hvilke oppløsninger den støtter.? Hei! Takk for info'n Har prøvd å sjekke etter feili softMCCS, men er desverre helt grønn. Finner ingen feil. Kunne du gi et hint om hvor jeg burde se? Monitoren er en BenQ G2200W. EDIT: her er rapportloggen om noen vil se. Mye er gresk for meg. BNQ780D_softMCCS_test_report.txt Endret 26. februar 2009 av shusjord Lenke til kommentar
okosakdkd Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hvilken BenQ 22" er det snakk om? Du kan evt prøve softMCCS og se om det er noe krøll med DCC(/CI) kommunikasjonen - DCC er måten monitoren forteller pc'en bl.a. hvilke oppløsninger den støtter.? Hei! Takk for info'n Har prøvd å sjekke etter feili softMCCS, men er desverre helt grønn. Finner ingen feil. Kunne du gi et hint om hvor jeg burde se? Monitoren er en BenQ G2200W. EDIT: her er rapportloggen om noen vil se. Mye er gresk for meg. Fant du noen gang en løsning på dette problemet? Jeg lider under samme sak skjønner du! Jeg har en BenQ E2200W samt et ATI 4850, og det er helt umulig å få kjørt en større oppløsning enn 1440x900. SoftMCCS gir meg ingen svar, den finner ikke engang en støttet monitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå