ACRohan Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ok, jeg tilstår, det er altfor lenge siden jeg sist bygde meg en pc, og henger ikke med i tiden. Men til spørsmålet http://www.hothardware.com/newsimages/Item...eon_hd_4850.jpg her på bildet ser jeg kun 2x DVI & en s-video tilkobling. Vil dette si at for å ha HDMI må man ha det på hovedkortet, eller en DVI => HDMI converter? Hjelp mottas med glede Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 4850 bruker converter som oftest følger med i esken ja. Men i motsettning til NV kort så tar den også lyden ut den veien så du slipper å legge opp separat kabel. Er dog litt knot med å velge korrekt lyd ut enhet. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ja, dette følger gjerne med om det er spesifisert at kortet har HDMI. Lenke til kommentar
ACRohan Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Men i motsettning til NV kort så tar den også lyden ut den veien så du slipper å legge opp separat kabel. Vil det si at lyden kommer ut i en splitt fra DVI/HDMI converter, eller hvordan blir det med lyden her? (I Utgangspunktet tenkte jeg å bruke SP/DIF TOSLINK fra hovedkort til stereoanlegget, da det er eneste digitale inngang der). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Med ett Nvidia kort for å få lyd via HDMI så må du legge en kabel fra hovedkortet til skjermkortet. Mens på ATi slipper du dette siden kortet har en egen lyddel innebygget i brikken, så får du lyd ut via HDMI converteren og via HDMI til TVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå