irafaS Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hei. For 3-4 uker siden bestilte jeg en harddisk på 2TB fra en nettbutikk. Det var mye tull med å få den sendt og jeg måtte ringe til kundeservice for å klage flere ganger og bestille den på nytt. Endelig fikk jeg harddisken, men så oppdaget jeg at det var et annet sporingsnummer på brukerkontoen min i nettbutikken enn den jeg hadde fått i posten. Jeg ventet i noen dager og så ble det sendt enda en harddisk, samme modell og størrelse. Hadde vært digg med 4TB i pc'en, men samvittigheten sier at jeg burde kontakte nettbutikken og forklare situasjonen:p Noen forslag om hva jeg burde gjøre, eller om jeg kan sjansen på å beholde begge to? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 De kommer til å oppdage at de mangler penger når de går over regnskapet i slutte av uken/måneden eller når de gjør det. Da vil du trolig få en regning i posten. Best å si ifra nå. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Du bør levere tilbake disken om du ikke ønsker å betale for den. Da du bestilte en harddisk og betalte den inngikk du en avtale med nettbutikken på kjøper av en disk. Om du får tilsendt to ved en feil og ikke melder fra om dette bryter du denne avtalen. Lenke til kommentar
irafaS Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Takker for svar, fint med andre synsvinkler på saken. Det er nok lurest å få den sendt tilbake ja. Uansett er det litt rart at det kan skje en slik feil i systemet, men alle kan jo gjøre feil.. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Foreslår du sender dem en hyggelig e-post og forklarer hva som har skjedd. Be også for all del om at de dekker returportoen, da du ikke skal betale for dems feil :-) Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Riktig som krage83 sier, så lenge det er nettbutikken som har gjort feil skal de dekke returporto. Om du vil være "vanskelig" eller ikke vil legge ut penger kan du be de sende ferdig frankert returkonvolutt/-eske. Du bør nok imidlertid la den ekstra harddisken være i sin forseglede pose fram til dere blir enige om noe... Lenke til kommentar
Loko Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Gjør du slik som foreslått over skal du ikke se bort fra at du får tilbud om å kjøpe den ekstra rimelig. Lenke til kommentar
irafaS Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Riktig som krage83 sier, så lenge det er nettbutikken som har gjort feil skal de dekke returporto.Om du vil være "vanskelig" eller ikke vil legge ut penger kan du be de sende ferdig frankert returkonvolutt/-eske. Du bør nok imidlertid la den ekstra harddisken være i sin forseglede pose fram til dere blir enige om noe... Jeg kommer til å være litt vanskelig, har brukt mye tid og en god del penger på samtaler med kundesupport. De kommer selvfølgelig til å betale for returporto;) Gjør du slik som foreslått over skal du ikke se bort fra at du får tilbud om å kjøpe den ekstra rimelig. Ikke en dum idè, skal ringe til dem i dag eller i morgen og høre hva de sier til forslaget. Jeg fant ut en ting til, og det er at nettbutikken sender bestillingene til grosister (på de varene de ikke har på lager selv) som så sender dem ut. Det har de gjort med harddiskene. Så det kan også være grosisten som har gjort en feil. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det forandre ikke saken stort at det er grossisten som har gjort feil. De oppdager det og fakturerer butikken som kryss-sjekker dette og finner din ordre. Sporingen viser at du har hentet ut to varer. Lenke til kommentar
irafaS Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Det forandre ikke saken stort at det er grossisten som har gjort feil.De oppdager det og fakturerer butikken som kryss-sjekker dette og finner din ordre. Sporingen viser at du har hentet ut to varer. Sant det. Men tror det blir litt vanskelig for dem å kryss-sjekke, for det er bare registrert et sporingsnummer på ordren min. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 lever tilbake, da har du ren samvittighet ihvertfall. jeg fikk 2 spill en gang av elkjøp, men dro tilbake i butikken for å levere inn, men måtte sitte i kvarter for å vente på at en kundebehandler kunne hjelpe meg, retarded spør du meg, men jeg var grei, selv om det var temmelig fristende å beholde det. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Samme som de andre, lever tilbake Lenke til kommentar
riroil Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Fordi om det bare er lagt inn et sporingsnummer på siden din, så sitter jo grossist på begge 2. Send tilbake, men mindre du er forberedt på en ekstra faktura. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Kjempelurt, fordi de har vært vanskelige og du har måttet bruke tid, så gjør du deg til potensiell lovbryter... Jeg ser ikke logikken. Meld i fra med et smil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå