Gå til innhold

Bestilte en harddisk, nettbutikk sendte to..

irafaS

Anbefalte innlegg

Hei.

For 3-4 uker siden bestilte jeg en harddisk på 2TB fra en nettbutikk. Det var mye tull med å få den sendt og jeg måtte ringe til kundeservice for å klage flere ganger og bestille den på nytt. Endelig fikk jeg harddisken, men så oppdaget jeg at det var et annet sporingsnummer på brukerkontoen min i nettbutikken enn den jeg hadde fått i posten. Jeg ventet i noen dager og så ble det sendt enda en harddisk, samme modell og størrelse.

Hadde vært digg med 4TB i pc'en, men samvittigheten sier at jeg burde kontakte nettbutikken og forklare situasjonen:p

Noen forslag om hva jeg burde gjøre, eller om jeg kan sjansen på å beholde begge to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør levere tilbake disken om du ikke ønsker å betale for den.

Da du bestilte en harddisk og betalte den inngikk du en avtale med nettbutikken på kjøper av en disk. Om du får tilsendt to ved en feil og ikke melder fra om dette bryter du denne avtalen.

Lenke til kommentar

Riktig som krage83 sier, så lenge det er nettbutikken som har gjort feil skal de dekke returporto.

Om du vil være "vanskelig" eller ikke vil legge ut penger kan du be de sende ferdig frankert returkonvolutt/-eske.

Du bør nok imidlertid la den ekstra harddisken være i sin forseglede pose fram til dere blir enige om noe... ;)

Lenke til kommentar
Riktig som krage83 sier, så lenge det er nettbutikken som har gjort feil skal de dekke returporto.

Om du vil være "vanskelig" eller ikke vil legge ut penger kan du be de sende ferdig frankert returkonvolutt/-eske.

Du bør nok imidlertid la den ekstra harddisken være i sin forseglede pose fram til dere blir enige om noe... ;)

Jeg kommer til å være litt vanskelig, har brukt mye tid og en god del penger på samtaler med kundesupport. De kommer selvfølgelig til å betale for returporto;)

Gjør du slik som foreslått over skal du ikke se bort fra at du får tilbud om å kjøpe den ekstra rimelig.

Ikke en dum idè, skal ringe til dem i dag eller i morgen og høre hva de sier til forslaget.

Jeg fant ut en ting til, og det er at nettbutikken sender bestillingene til grosister (på de varene de ikke har på lager selv) som så sender dem ut. Det har de gjort med harddiskene. Så det kan også være grosisten som har gjort en feil.

Lenke til kommentar
Det forandre ikke saken stort at det er grossisten som har gjort feil.

De oppdager det og fakturerer butikken som kryss-sjekker dette og finner din ordre. Sporingen viser at du har hentet ut to varer.

Sant det. Men tror det blir litt vanskelig for dem å kryss-sjekke, for det er bare registrert et sporingsnummer på ordren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...