Eirik2 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Hei! Jeg en av de mange heldige som har fått en fucked up BIOS fra Sapphire på mitt HD4870-kort. Skal derfor flashe BIOS. Jeg har lastet ned en MS-DOS 6.22 ISO herfra. I tillegg har jeg brukt MagicIso til å legge inn flashfiler (BIOS, atiflash og flash) fra ATI under 6.22-iso´et. So long so good. Jeg finner flash-filene når jeg kjører utforsk på CD´en. Når jeg booter med CD´en, er imidlertid filene borte vekk. Noen som har noen anelse hva som går feil? Mvh, Eirik Endret 25. februar 2009 av Eirik2 Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Litt forbannet over hvor vanskelig dette er, har jeg sendt følgende melding til Sapphire (etter først å ha fått beskjed om å flashe BIOS, med en standard bruksanvisning). Thanks for your response. It turns out there are no easy way to make a USB bootable. I do not have a floppy drive to generate a bootable disk for later copying the files to USB. Trust me, I know a lot more about hardware and software than the standard PC user, but this ended up being a bit complicated. I have also tried making av boot CD with DOS 6.22 (including the flash files in the ISO using MagicIso), but the flash files on the CD does not appear in DOS-mode. I assume a MSc. in Computer science is not needed to be able to use Sapphire´s video cards. Since you as a company inflicted these problems on me, I therefore suggest you make a .ISO for a boot CD that i can use for the flash. The flash files must be included in the ISO, as no drives (nor HDD´s) are available in DOS-mode. Alternatively, please provide a written statement on the BIOS problem, so I can show it to my retailer (www.komplett.no) for a return and refund for the card. Regards, Eirik Nå kan det selvfølgelig hende at jeg er en idiot som ikke har skjønt dette med bootbare medier, men jeg har faktisk søkt masse rundt på nettet og prøvd diverse versjoner av USB og CD. Med den fare det er for at man før eller siden klarer å kjøre en ondsinnet kode. Jeg synes derfor det er Sapphire sin forbannede plikt å hoste opp en ferdigtygd løsning som mer eller mindre gjør at jeg bare trenger å trykke på en enkelt knapp (eller i det minste bare gjøre noen enkle step). Mvh, Eirik Endret 26. februar 2009 av Eirik2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå