Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Trenger hjelp til å kjøpe router! Åpen for forslag om andre løsninger

B25S

Anbefalte innlegg

Heisann! happy.gif

Jeg trenger tips til å kjøpe trådløs router slik at jeg kan bruke trådløst nettverk.

Tingen er at det vi har i dag nesten ikke fungerer, det begynner å bli 4-5 år gammelt og kostet nytt 700 kr på Elkjøp de tidene, og rekkevidden går ikke engang til soverommet mitt (to vegger og ca. 10m i luftlinje).

Jeg hadde funnet en trådløs sender som videresendte signalet, men jeg er så frustrert nå at jeg ikke kan overleve med internett som nesten er like tregt som mobilt bredbånd! :thumbdown:

Jeg har satt av et tak på 1500 kr. Jeg bruker iMac på mitt soverom og vil gjerne ha raskere nettverk, jeg kan også vurdere å kable en ledning som går i listene på taket og helt inn til rommet mitt om det vil gå raskere. Skal prøve å få det rasket mulig. Er også åpen for andre løsninger!! Her må dere bare komme med forslag! :idea:

Har ikke så mye viten på nettverk og slik, men håper dere kan hjelpe meg smile.gif

Endret av B25S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billig og bra kit: https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k

Om du vil bruke trådløsadapteret (11n) med Mac så finner du driver her:

Go to http://www.ralinktech.com/ then click on the 'support' link and then on 'Macintosh'.

The ralink part number for the D-Link DWA-140 is USB

(RT2870). It supports Mac OS X 10.3/10.4

Lenke til kommentar

Jeg har trådløst kort inne i iMacen. Trenger bare sender, men lurer på om det kanskje finnes bedre eller kanskje raskere løsning, som er kabel inn til rommet eller noe annet. Har hørt noe om stikkontakt greier.

Hva er best egentlig? Bør også ha god rekkevidde.

Lenke til kommentar

Skal du ha en rask løsning bør du satse på nettverkskabel.

Med en vanlig Cat5e så får du Gigabit hvis router og nettverkskort støtter Gbit. Rull med 100M nettverkskabel får du på Biltema til 299.-

Det finnes 200Mbit nett via strømnett (homeplug). Dette yter ca 100Mbit ved normale forhold.

Trådløst yter ca 10-15Mbit ved bruk av 11g som jeg antar Macen din har. Støtter den 11n så kan du regne med ca 50Mbit +/-

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...