eirst Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Skal gå til innkjøp av ny pc. AMD Phenom 2 4x 940 3GHz Asus 3MA78-T 790GX SB+750 Shappire Radeon 4850 HD 1) Dette gir en Dragon, som kommer til å øke ytelsen til plattformen. Hvis jeg ikke tar helt feil. Vel, jeg bygger da ikke denne pcen for å game så mye, men vil jeg da merke så mye til ytelsesforbedringen Dragon har? 2) Slik jeg har forstått det er det 790GX kortene som yter best av cpuen i settet. Jeg regner da med at dette hket kommer til å fungere ypperlig. Noen som har innspill i forhold til valg av hk? 3) Har blitt anbefalt dette kabinettet/m psu: https://prisguiden.no/product.php?productId=77261 Gode brukererfaringer. Tror dere denne løsningen vil passe fint til min setting? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 1. Dragon er et merkenavn AMD/ATI skal bygge opp, kan bli nye navn neste genrasjon, hvem vet. Branding, markedføringstriks. Gjør det kanskje litt enklere å velge utstyr, man får toppytelse om man velger DRAGON. Men poenget er litt litt som centrino til Intel, bare at det er beregnet mot, som du sier, gaming! Maskinen vil ikke bli raskere når du kombinerer disse komponentene, det vil bli en god maskin, men skjer desverre ikke noe magisk. Viss du hadde valgt 4870 1 gb, vil det yte ca det samme som om du hadde valgt GTX260 216, uansett hvilken cpu du har. De andre punktene dine skal jeg uttale meg så mye om, men 790 serien er jo topp. Sørg for at det har nyeste SB 750, er det vel den heter. Rett meg om jeg blander tallene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå