Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes i politiet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vel ikke se bort i fra at enkelte enheter innenfor politiet har litt bedre budsjetter når det gjelder bilkjøp.

 

Ikke nødvendigvis trafikkpolitiet altså. For å ta et eksempel: Deltatroppen; De har store Chevier, samt Mercedes GL (riktignok forrige generasjon), men dere skjønner?

 

Syns det er flott at de har slike biler for å hevde seg litt, annet enn en Passat med 170HK diesel ;)

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis trafikkpolitiet altså. For å ta et eksempel: Deltatroppen; De har store Chevier, samt Mercedes GL (riktignok forrige generasjon), men dere skjønner?

 

Syns det er flott at de har slike biler for å hevde seg litt, annet enn en Passat med 170HK diesel ;)

 

Det er vel ikke nødvendigvis for å "hevde seg" at polititet har f.eks. Suburban, Excursion og Geländewagen, men fordi en pansret Passat kan bli noe upraktisk og treg når man skal frakte rundt på alt utstyret de trenger.

Lenke til kommentar

Nei, du har nok veldig rett der.

 

Og jeg tenkte litt kjapt igjennom ting når jeg skrev innlegget på skolen idag.

 

Selvfølgelig bruker de G-klasse og ikke GL som jeg desverre skrev feil.

 

Ellers så har de biler etter behov, (og her kan jeg ta et eksempel jeg vet om), en Audi A4 som stadig jakter bilister på østlandsveiene rundt Oslo/Akershus og noen ganger nedover mot Østfold. Vet ikke hva slags motor som befinner seg i den, men etter en liten video VG-tv hadde før jul, går jeg ut ifra en 2.0TFSI Quattro, på bakgrunn av at den har automatgir.

I utgangspunktet 200 gamp, og ved enkel chiptrimming (nå skal det sies, vet ikke om politiet har gjort dette og betalt en haug med avgifter), så går denne bilen SVÆRT godt, nok til å følge bilister i høy hastighet over lengre avstander. I mitt tilfelle håper jeg egentlig det er en 3.2FSI Q eller 3.0TDI, for at gutta bak rattet skal ha det litt gøy ;)

Lenke til kommentar
Politiet i Oslo har vel et par GLK også, mener jeg å ha sett.

 

Det tviler jeg faktisk litt på. Da må det i så fall være 320 CDI-er, og jeg håper virkelig ikke politiet bruker opp pengene sine på det...

 

Har prøvd å søke litt, men finner ikke videoklippet jeg tenker på (var et fra litt tilbake om gatevold i Oslo i helgene), der man så den uniformerte GLK-en.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I vestfold er det en sølvfarget sivil 320 cdi. Blålys på hattehylle tåkelys og grill. Står ofte på vakt rett etter "marche" restauranten i sørgående retning på innsiden av motorveien. Den er helt standard med 224 Hk, men det går jo fort nok til å ta de fleste tror jeg, den er jo sperra på 250 ;)

Lenke til kommentar
Det finnes vel også en eldre uniformert Mercedes C-klasse i Oslo.

 

Så den på risløkka trafikkstasjon på fredag, første gang jeg så den ;). Det er en sedan? Det var den som var parkert utenfor trafikkstasjonen.

Sedan ja. Denne typen: 128.jpg

 

Edit: Eller er det w203? ble usikker her.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...