Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mercedes i politiet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Damn..

En fyr på jobben blei stoppa av en Audi med takboks, dog var han heldig da politimannen ikke var på jobb og hadde ikke måleutstyr i bilen.

Samma med en annen kompis som ble stoppa av en Peugeot med barneseter og sånn ole brumm solskjerm i bakruta :p

Jaja, kreative sjeler som jobber i politiet da.

Lenke til kommentar
Politibilen har heller ikke lovlig lysbruk på bildet.

Man skal slå ned til parklys (eller helt av) ved parkering.

Man skal ikke kjøre med tåke/kurvelys sammen med nærlys.

Man skal ikke kjøre med defekte pærer....

Mest sannsynlig er alle de lysa slått på etter at politiet stoppa, de kjører aldri med feil belysning.

Det er med god grunn de har lyset på i en slik situasjon (sett at dette er noen som har blitt stoppa).

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig er alle de lysa slått på etter at politiet stoppa, de kjører aldri med feil belysning.

Så vidt jeg vet består politiet av enkeltindivider. I likhet med alle andre enkeltindivider, gjør folk innad i poltiet ting på litt forskjellige måter. Noen av dem kan til og med gjøre det ting feil. Å påstå at poltiet aldri kjører med feil belysning er derfor relativt bastant.

Lenke til kommentar

Det er med god grunn de har lyset på i en slik situasjon (sett at dette er noen som har blitt stoppa).

Dummeste jeg har hørt. Ser daglig politibiler med feil lysbruk. Nærlys med tåkelys, manglende blinklys, etc.. Seinest i går så jeg en parkert politibil (MB Vito) med fjernlysene (+ekstralys) på, sto på fortauet nesten med ekstralysene hengende ut i et kryss...

Damn..

En fyr på jobben blei stoppa av en Audi med takboks, dog var han heldig da politimannen ikke var på jobb og hadde ikke måleutstyr i bilen.

Samma med en annen kompis som ble stoppa av en Peugeot med barneseter og sånn ole brumm solskjerm i bakruta :p

Jaja, kreative sjeler som jobber i politiet da.

Var dette en mørk blå A6 (C4) stasjonsvogn?

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet består politiet av enkeltindivider. I likhet med alle andre enkeltindivider, gjør folk innad i poltiet ting på litt forskjellige måter. Noen av dem kan til og med gjøre det ting feil. Å påstå at poltiet aldri kjører med feil belysning er derfor relativt bastant.

Møtte faktisk Thorvald Tåke i en uniformert bil ved E18 i Vestfold tidligere i kveld UTEN lys. Svinget ut fra Shell på Fokserød, i retning Larvik, gumlende på en pølse e.l.

Lenke til kommentar

En grunn for at en parkert politibil har fullt lys på er for å får bedre innsikt i en stoppa bil eller noe annet som det er gunstig å få lyst opp.

Slike ting kan sees rart ut fra publikums side men det har nok oftest en grunn til det når man ser politiet gjøre ting man kanskje ikke forstår sett fra publikums side.

Et annet eksempel er når en politibil stopper bak en "stoppa" bil, da stopper politibilen ofte med fulle lys litt lengre uti veien enn den bilen som har stoppa foran. Det er for å verge seg for at man ikke blir kjørt ned bakfra av passerende bil (som mange sikkert har sett eksempler på youtube).

Lenke til kommentar
En grunn for at en parkert politibil har fullt lys på er for å får bedre innsikt i en stoppa bil eller noe annet som det er gunstig å få lyst opp.

Derfor har de såkalte "takedowns" i lysbøylen som de bruker i slike tilfeller.

I få tilfeller har jeg opplevd og sett de sette på fjernlys, men takedowns er såpass sterke at fjernlys vil bli overflødig.

Derimot skal de, som noen andre nevnte, skru ned til parklys når de står i ro.

Lenke til kommentar
Et annet eksempel er når en politibil stopper bak en "stoppa" bil, da stopper politibilen ofte med fulle lys litt lengre uti veien enn den bilen som har stoppa foran. Det er for å verge seg for at man ikke blir kjørt ned bakfra av passerende bil (som mange sikkert har sett eksempler på youtube).

Det flotte med praksisen der politiet stopper lenger ut i veien, med fulltlys (da gjerne med tusenmetre og arbeidslys i lysrekken på taket) er jo at møtende trafikk ikke ser en dritt. Politiet blir ikke kjørt ned, men ingen tør garantere for en stakkar som eventuelt befinner seg FORAN situasjonen, som bilene som kommer imot ikke ser. Det er en idiotisk praksis, og det burde vært lønnstrekk for å stoppe med fulltlys. Det er trafikkfarlig. Blålys bør holde, eller så får de finne en annen måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
De har vel et par Impreza WRXer. Resten er nok vanlige biler med omkring 150 hester.

de har også Mitsubishi EVO. sivil

og de har også noen spreke Audier som sivil mener jeg flere har rapportert på bilforumet :)

I lillehammer har de en ganske sprek passat som sivilbil.. den har vel rundt 250 hk om jeg ikke husker helt feil. Den hang hvertfall helt fint på en orginal s4 med 230 hk

vel, nå veier en S4 1700-1800kg, så 230hk i en slik er ikke akkurat noen rakett :)

Spørsmålet er jo om det er en S4 med 2.7 BiTurbo. Da kan 230hk være en god del bedre enn passat 250hk som påstanden sier. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Faren min ble stoppa av en BMW X5 4.6i på vei til gardemoen for rundt et år siden. Fikk heldigvis ikke noe heftig bot :p

For noen år siden lå jeg å kjørte radig inn mot oslo da jeg skulle rekke en båt til Danmark.(Kjørte sørover på E6)

Kom inn på ei lang strekning hvor jeg nådde igjen 6-7 biler. Så jeg bare la meg ut og kjørte forbi i god hastighet siden det var klar sikt. Når jeg kom næreme fremste bilen, som var en suv tenkte jeg "Home-free" ikke noe sivil i denna rekka(Snuten kjører jo ikke SUV!:p), akkurat når jeg lå på tur forbi suv'en fikk jeg plutselig en hau med blå blinkende lys i tryne og suv'en ga alt og ble borte på 2sek:p Du kan tro jeg skvatt som faen. Bilen var en Mørk Bmw x5:p

Endret av att3ntion
Lenke til kommentar

De har jo nå avtale med volkswagen, så det er mange passat der ute, original 2,0tdi.. Det ække kjapt..

man skal ikke kjøre med tåkelys i det hele tatt etter mørkets frembrudd, noe som irriterer meg grønn når jeg er ute å kjører, for det gjør folk flest..

De har 170 hesters passaten. Så det er jo litt kjapt.

I drammens området vet jeg det kjører en MB ML uniformert bil. så de har jo noe gromsaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...