Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Magemuskelstrekk... eller hva?

Orwandel

Anbefalte innlegg

Hei,

På trening for noen dager siden føltes som noe i magemusklaturen ble strekt eller slitt under en spenstøvelse. Det var noe ala stille lengde hvor du strekker ut kroppen i en eksplosiv bevegelse for så å trekke bena til deg for å komme lengst mulig. Det var meget smertefullt, og jeg måtte avbryte treningen tvert. Lå nærmest i fosterstilling i et par dager etter det, selv om jeg nå kan fungere normalt. Men med en gang magemusklaturen blir brukt, er det jævlig vondt.

Har også blitt blå i nedre del av magen og ned mot lysken.

Har jeg strukket magemusklaturen, eller er det noe annet? Aldri hørt om noe slikt, så har ikke peiling. Irriterende at jeg har måttet stå over treningen denne uken :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kompis som var med i en lettere bilulykke som strakk magemusklene sine slik du beskriver. Han klarte ikke bevege seg skikkelig på flere dager. Han oppsøkte lege som ga ham beskjed om å hvile magen i en to-tre uker. Han gjorde så og ble helt bra etterpå.

Så en kjapp tur til legen hadde vel ikke skadet?

Endret av Partlow
Lenke til kommentar
Har en kompis som var med i en lettere bilulykke som strakk magemusklene sine slik du beskriver. Han klarte ikke bevege seg skikkelig på flere dager. Han oppsøkte lege som ga ham beskjed om å hvile magen i en to-tre uker. Han gjorde så og ble helt bra etterpå.

Så en kjapp tur til legen hadde vel ikke skadet?

Har flytta i år, har ikke skaffa ny fast-lege. Men stoler på legen til kameraten din ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...