RainbowLady Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Er dette farlig? I og med at det teknisk sett er en "sender", utgjør det noen (hypotetisk) fare? Endret 25. februar 2009 av RainbowLady Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det er ikke en radio sender. Så jeg tror ikke det er noe fare Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Den trådløse musen jeg har, Logitech MX1000, påvirkes iallfall ved anrop til mobiltelefonen (ligger kanskje en halv meter unna). Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Selvfølgelig er det snakk om en radiosender. Fungerer den uten kabel så sendes signalene via radio. Risiko? Tja. Du risikerer å irritere medpassasjerer - men ikke i større grad enn ved en vanlig kabelmus. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Går ikke en sånn mus på blåtann eller IR? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Går ikke en sånn mus på blåtann eller IR? Bare for spesielle utgaver. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Og blåtann er bare ett fancy navn for en radiobasert kommunikasjonsform. IR blir ikke brukt til datamus fordi IR krever fri sikt, noe som ikke er praktisk ved datamusbruk. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Oook. Skjønner. Men er det ikke like greit å bruke touchpaden? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Jeg har aldri skjønt det forbudet på fly med at man må skru av mobilen. Man skulle tro at de ville vært strengere på det (f.eks. tatt telefonene fra alle pasasjerene når de boardet flyet) hvis det er fare for å påvirke flyets elektronikk. Nå får man bare en muntlig beskjed om at mobiler må skrus av. Ang trådløs mus så har jeg ikke peiling. Har aldri tenkt på det når jeg har brukt det på fly. Aldri fått beskjed om at jeg ikke kan bruke det heller. Endret 26. februar 2009 av MagnusW Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Ganske skummelt med Trådløs mus på fly. Plutselig tar man over hele styringen.... Mus fremover --> Fly nedover Mus bakover --> Fly oppover Og for guds skyld. IKKE HØGREKLIKK! Endret 26. februar 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Jeg så en youtube video der en fyr la sin mobil atmed sin ipod. Når han ringte til mobilen begynte ipoden og bli ustabil, endret volum osv. Var linket til den på en artikkel på itavisen. En elektrisk artikkel skal tåle påkjenninger fra andre radio kilder + tåle sin egen støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå