Gå til innhold

Lyst til å bli moderator?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har vel allerede søkt før, men tror med TWFA tilbake og min store misnøye over useriøse debattanter (og påfølgende Indiana Jones korstog jeg ville ført) så er det vel allerede fastslått at det ikke er poeng å søke igjen.

Du vet aldri før du prøver. Om det blir avgjort at samfunnsforumet trenger styrking så blir det i hovedsak nevnte TWFA som står for utvelgelsen. :)

Lenke til kommentar

Er i likhet med en rekke andre for ung. Ville nok ikke søkt per idag uansett da jeg ikke har vært så veldig aktiv i det siste Har rett og slett ikke tid, men håper fortsatt det kommer andre muligheter senere. :)

Dette er jo noe som er verdt å notere på CV-en, må da etterhvert bli en del arbeidsgivere her inne? :p

Lenke til kommentar
Er i likhet med en rekke andre for ung. Ville nok ikke søkt per idag uansett da jeg ikke har vært så veldig aktiv i det siste Har rett og slett ikke tid, men håper fortsatt det kommer andre muligheter senere. :)

Dette er jo noe som er verdt å notere på CV-en, må da etterhvert bli en del arbeidsgivere her inne? :p

Er det jeg også har fryktet til tider :p

Lenke til kommentar

Jeg skrev hvor fordi jeg ser for meg at brukermoderatorer til en viss grad blir valgt ut med tanke på hvor han/henne er aktiv i forumet. En moderator (antar jeg) vil gjøre en jobb litt overalt på forumet, men brukeren vil (etter all sannsynlighet) likevel fortsette å være mest aktiv i de delene han/henne i utgangspunktet var mest aktiv i. Jeg finner det derfor sannsynlig at dette er noe "de" legger merke til, når de velger folk.

Lenke til kommentar
"Hvor" søker dere etter folk egentlig?

Lurer litt på dette selv. Er jo områder på forumet jeg er mer aktiv i enn andre, og en del områder jeg ikke er innom i det hele tatt. Så blir litt dumt å søke hvis de søker moderatorer i bil-forumet f.eks.

Ellers så frykter jeg at fortiden min som idiotisk storkjefta tenåring vil innhente meg, men mulig jeg søker likevel. :p Skader nå ikke å vise interesse.

Lenke til kommentar

På en side hadde det vært litt kult å søke på moderator-jobb, men jeg klarer ikke helt å se for meg meg selv som en autoritet. Verken på nettet eller andre steder.

Dessuten, da hadde jeg nok uansett endt opp som birilbassen med mange poster i RPP som ikke er bilde, bare en beskjed, og slikt kan vi da ikke ha noe av :p

Lenke til kommentar

Det var da veldig mange mindreårige her da... Etter det jeg har sett på forumet trodde jeg de fleste var 2x-3x, men kanskje jeg har vært for mye i hardware delen :p

Jeg tenker jeg skal søke, irriterer meg stadig over dårlig navnede og formulerte poster spesielt i lagringsdelen.

Noen som vet om moderatorer har annledning til å lage sticky? Det har også irritert meg lenge at det ikke er noen FAQ for harddisker som ikke vises, eller eksterne harddisker som ikke funker. Det står for over halvparten av alle trådene i lagringsmedier, og det er de samme spørsmålene som går igjen 80-90% av tida.

Jeg har det egentlig motsatt av deg datasmurf, når ting ikke er i system, eller jeg ser feil og unødvendigheter, så får jeg lyst til å ta kontroll og rette det opp. ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om moderatorer har annledning til å lage sticky?

Vi kan sette tråder som sticky, ja. Noen ganger er det tråder vi selv har skrevet, men ofte setter vi andre brukere sine tråder sticky dersom de er velskrevne og informative. Men stickyer blir en litt annen diskusjon.

Et kjapt spm.

kan folk med % på advarselnivå søke?

Tidligere var det slik at det ble gjort en skjønnvurdering av advarsler man hadde pådratt seg, slik som evt. gjentakelse, alvorlighetsgrad og alder på advarselen. Mer om dette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640139

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Er det noen ØVRE aldersgrense da?

Søknad sendt :cool:

Så lenge du ikke har adresse Vestre Gravlund så er du ikke for gammel. Da hadde ikke jeg vært her. Vi ønsker en større aldersspredning, ikke mindre, både i forumet og moderatorstaben, selv om vi må forholde oss til at 80% av forumet er gutter mellom 14 og 24. (Min private statistikk, dette.) Så om man er litt eldre enn snittet er det ikke noe drawback, for å si det sånn.

Jeg skrev hvor fordi jeg ser for meg at brukermoderatorer til en viss grad blir valgt ut med tanke på hvor han/henne er aktiv i forumet. En moderator (antar jeg) vil gjøre en jobb litt overalt på forumet, men brukeren vil (etter all sannsynlighet) likevel fortsette å være mest aktiv i de delene han/henne i utgangspunktet var mest aktiv i. Jeg finner det derfor sannsynlig at dette er noe "de" legger merke til, når de velger folk.

Ja. Erfaringsmessig vil mods, enten de er "globale" eller ikke, finne seg en kategori eller kategorier der de modererer mest. Det har noe med at man kjenner "kodene" og ikke minst kjenner sine pappenheimere, du modererer bedre da. Samfunn er en kategori der jeg ønsker folk som er dedikerte og aktive som brukere. Det betyr selvsagt ikke at de ikke kan ta sin skjerv andre steder når det trengs.

Et kjapt spm.

kan folk med % på advarselnivå søke?

Jeg tror - på forumet som i samfunnet ellers - at når man har gjort opp for en forseelse så er den ute av verden. Det er hvordan man har oppført seg etterpå som teller. En prikk eller to på rullebladet er ikke så farlig om det er "ungdomssynder" som man har lagt bak seg og man ellers har en lang periode med god oppførsel og konstruktive innlegg. Men det er ikke noe sjakktrekk å synde flere ganger.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...