kaolla89 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 er ganske nybegynner når det gjelder å lage hjemmesider... drev med noe hjemmesider og html for noen år sia, og syns egentlig jeg var ganske flink. brukte freewebs da. Og la inn alle kodene selv... er det noen som veit om en side der man kan legge inn koder, liksom trykke 'ok' også har man en URL og siden oppe? freewebs har, ettersom jeg har sett, blitt mye enklere å bruke nå. Jeg vil ha det vanskelig xD Eller, hvordan får man siden opp på nettet? Når jeg har alle kodene klare osv... og koster det penger å ha oppe en side uansett? leter bare etter noen enkle løsninger. skal bare lage hjemmeside sånn på hobby-basis x) Lenke til kommentar
Tobias. Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Gjør det på standar måten da: 1. Lag deg hjemmesiden i photoshop 2. Slice den og bygge den opp via HTML/CSS 3. Lei deg ett webhotel, et par store aktører: www.one.com www.domeneshop.no 4. Last opp Html filer, php filer osv via et FTP program, kan anbefalle "CuteFTP" Utfyllende info finnes her: www.w3schools.com Fyr løs hvis du lurer på noe:) Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Last ned en ftp-klient (f.eks. FileZilla), opprett et gratis webhotell, og last opp. Enklere blir det ikke Det finnes hundrevis av gratis webhotell rundt forbi på nettet. Selv har jeg ikke brukt det på mange år, men jeg husker jeg var innom Awardspace.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå