Gå til innhold

Windows suger minne?!

Anbefalte innlegg

Har en del problemer med at Windows tapper maskinen min totalt for minne - har hatt PC'en kjørende i 40 timer nå med få tunge, minnekrevende oppgaver kjørende. Har hatt på DC++ og G6, og har sendt 27,5 millioner og mottatt 21 millioner pakker gjennom NIC (ganske mange med andre ord, om det skulle ha noe å si)... Da jeg satte meg ved maskinen for 5 min siden, var den nede i 40MB Physical Memory, og ting kjørte ganske sakte, selv om jeg hadde få prosesser - ingen brukte over 11MB minne.

Forsøkte å avslutte den gjeldende explorer.exe-prosessen, og starte en nye en - funket glatt, kjører nå med ca. 300MB+... Noen som har en forklaring og en annen løsning enn å restarte explorer annethvert døgn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du bruker XP, for jeg opplever fra tid til annen akkurat samme problemet.... Aldri fått no fullgodtt svar på det egentlig...

Det jeg har lagt merke til er at dette skjer når jeg åpner enkelte media filer.. Håper det finnes noen som har noen tips...

Uansett, XP suger... :o

Lenke til kommentar

Bruker Windows 2000 (se sig.)...

Ganske plagsome greier! Har f.eks. noen prosesser bl.a. DC++, som jeg kjører "minimize to tray", og disse går jo dunken når jeg avslutter explorer - er fortsatt på prosesslisten, og har fortsatt aktivitet, men det går ikke an å maximize'e dem :( for jo ikke klikket på icone i tray'en :woot:

Lenke til kommentar
Det løser du ved å : ctrl+alt+del

Kutter ut explorer

Slukker desktopen da , ctrl..osv på , så new task -> explorer

Jeje - det er jo nettopp det jeg skriver at jeg har gjort! :) Synes det er en litt tungvint løsning!

Lenke til kommentar

Bedre enn Win98 som "hang" seg 2 ganger daglig!

For ei stond tilbake siden hadde jeg hatt på PC`en i 8 dager....Ingen tegn til problem what so ever...

Så at CPU går i 100 er irriterende , men ikke kritisk!

Jeg skal kjøpe Win Longhorn!

Det skal vist blant annet være en "gamer" OS blant annet...!!

Me = Hardcore gamer!!!

Lenke til kommentar

Joda... Noen som er morsom ser jeg... :lol::lol:

Jeg kan løse problemet når det oppstår ved å bruke task manager, men ikke forebygge problemet... Jeg sier det er enkelte mediafiler som skaper dette... Det må sies at jeg laster ned ca 20 gb i løpet av en dag, og problemet oppstår kun når jeg åpner den folderen jeg downloader til..

Ingen virus eller slikt, men det virker som om filene jobber mot explorer..

Og XP er stabilt som bare det så lenge jeg ikke er borti slike filer, det lengste jeg har hatt pc`n på uten reboot er vel nærmere 2 uker...

Lenke til kommentar

Det er vel en minne lekasje et sted. kan være windows eller et av programmene. Selv kjørte jeg en p3 500Mhz 384Mb sdram som en server hele påsken uten restart, og den klarte seg helt fint til det kom en pappa å slo den av på lørdag. Den bruker Win2k med siste oppdateringer. Kjørte da Dc nærmest konstant, det var forresten dc hub den var( full 300kb/s uppload til tider), en del download.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...