mitrus Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg skal skrive om en science fiction forfatter, men er ikke noe særlig interressert i science fiction selv. Er det noen som vet om en kjent forfatter som har skrevet en science fiction bok? Gjerne den dere mener er mest kjendt Endret 16. april 2009 av mitrus Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Stephen King, Dean R Koontz eller Douglas Adams Endret 25. februar 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) I Norge har vi jo Jon Bing. http://no.wikipedia.org/wiki/Jon_Bing Kul særing du sikkert kan ha moro av å skrive om. Endret 25. februar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) De "fire store" innen Science Fiction er disse: Isaac Asimov Arthur C. Clarke Robert A. Heinlein Ray Bradbury (skjønt jeg synes sistnevnte er litt ufortjent og bør erstattes av Ursula K. LeGuin) Du bør også se på disse: Poul Anderson Frederik Pohl (og Cyril M. Kornbluth, som døde ung) William Gibson David Brin Vernor Vinge (og ekskona hans, Joan D. Vinge) Gregory Benford Neal Stephenson Charles Sheffield Larry Niven Jerry Pournelle Steven Barnes Elizabeth Moon Ben Bova ...og så videre og så videre... Endret 25. februar 2009 av Aetius Lenke til kommentar
Lactal Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Stephenie Meyer, som har skrevet Twilight serien har skrevet "The Host", en litt rar science fiction bok. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Sci-fi? Det er Frank Herbert, det. Trenger jeg si mer en Dune? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Stephenie Meyer, som har skrevet Twilight serien har skrevet "The Host", en litt rar science fiction bok. For guds skyld, hold deg unna. Jeg vil anbefale Philip K. Dick og Do Androids Dream of Electric Sheep?. Det er definitivt en bauta innen sjangeren, og den har en masse herlig symbolikk der for deg å analysere. Endret 3. mars 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Og ikke glem H.G. Wells. Han skrev både War of the World og The Time Machine. Ellers har vi jo Richard Matheson (som skrev blandt annet I Am Legend) og Jules Verne. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Frank Herbert, mannen bak "Dune", serien kan være ganske morsom å ta for seg. Mener å huske fra forfattersiden til samtlige av Dune-bøkene at mannen jobbet som støvsugerselger, radiovert, "jungle-survival teacher" samt en hel del andre finurlige strøjobber før han slo ann med en novelle. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg må si meg enig i Isaac Asimov eller Arthur C. Clarke. Andre jeg kan anbefalle er Anne McCaffrey og Julian May Lenke til kommentar
Lactal Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 For guds skyld, hold deg unna. Synes den virker bra jeg. Er ikke så glad i sci-fi sånn egentlig, men den virker som et untak Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skal om ikke lenge starte på en serie kalt Acorna av Anne McCaffrey som er sci-fi. Har også lest no sci-fi bøker av den forfateren tidligere, gjerne med en blanning av fantasy i seg også. Men kanskje du er ute etter mer rein fantasy. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Douglas Admas er nemd, men han er absolutt verdt å sjekka ut! Lenke til kommentar
cnon Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Michael Crichton Kan personlig anbefale Sphere. EDIT: Det gikk nettopp opp for meg at denne tråden er snart tre måneder gammel, så jeg går ut i fra at du allerede har valgt deg en forfatter. Endret 9. mai 2009 av cnon Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Clarke Asimov Aldiss Gamow Bradbury Dick Wells Verne Disse skriver science-fiction. Når noen sier science fiction, så er det ofte man egentlig mener noe annet. Hva mener du? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Peter F. Hamilton, absolutt! Har kun lest Nights Dawn Trilogy, men denne serien er fantastisk. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Regner med at tråstarter har skrevet ferdig oppgaven. Men skitt au, i folkeopplysningens ånd gir jeg her mine tre favoritt sci-fi forfattere med hver sin bok: Isaac Asimov - Foundation Frank Herbert - Dune William Gibson - Neuromancer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå