Gå til innhold

Akkurat fylt 18 og leter etter en ettermiddagsjobb.

Anbefalte innlegg

Da har jeg akkurat fylt 18 og noen nye dører har åpnet seg. Jeg har aldri jobbet før, og har vært nødvendig egentlig. Men nå begynner jeg å kjenne hvor lyst jeg har på litt inntekt i måneden. Får ikke ukepenger eller den slags hjemme, men får penger til kino osv. Men det er fortsatt greit å ha penger utenom det jeg får.

Har derfor sett litt etter en liten jobb. Jeg bruker ikke mye penger og gidder/trenger derfor ikke å jobbe mye. På skolen har jeg fullt opp med realfag, så mye tid går med til lekser også. Vil helst jobbe 1-2 dager i uka max 4-5 timer totalt pr. uke. Men det er her problemet er, nærmest ingen bedrifter, butikker eller lignede tilbyr denne slags ettermiddagsjobber. Det har jeg jo forståelse for.

Noen som har tips til en ettermiddagsjobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta en tur innom Adecco. De kan tilby små ettermidaggsjobber og helgejobber. Du får tilbud om å jobbe et sted i kanskje noen dager fra kl ... til kl ... ,,, så kan du si ja, jeg kan jobbe de dagene jeg... eller ja, men jeg kan bare jobbe på tirsdagen og onsdagen, eller du kan bare takke nei!

ganske enkelt og greit. men du får ingen fast jobb da (hvis du ikke jobber veldig hardt for det hehe :p)

Lenke til kommentar

Hør med nærmeste postsentral om de trenger lørdagsvikarer (postbud, altså). Sjansen er ikke så veldig stor for at de trenger det akkurat der og da, men om de mener du egner deg blir du satt på "venteliste", og så får du tilbud om jobb før eller siden, da det er stor gjennomtrekk. Da jobber du tre lørdager i måneden, ca. kl. fra 7 til 12-13, og det gir deg rundt 3000 i måneden.

Lenke til kommentar
Hør med nærmeste postsentral om de trenger lørdagsvikarer (postbud, altså). Sjansen er ikke så veldig stor for at de trenger det akkurat der og da, men om de mener du egner deg blir du satt på "venteliste", og så får du tilbud om jobb før eller siden, da det er stor gjennomtrekk. Da jobber du tre lørdager i måneden, ca. kl. fra 7 til 12-13, og det gir deg rundt 3000 i måneden.

Får du 200 kroner timen som 18 årig postbud??? :hmm:

Lenke til kommentar

Nja, det var å ta i at man får 3000 om man bare jobber til 12-13, tenkte bare på at jeg som regel fikk over 2500 i 05-06, men jeg ble vanligvis ferdig litt seinere. Spørs hvilken rute du har og hvor rask du er. Men lønna er ganske bra, 140-150 kr/t inkl. lørdagstillegg tenker jeg det ligger på nå.

Lenke til kommentar

Nja, det var å ta i at man får 3000 om man bare jobber til 12-13, tenkte bare på at jeg som regel fikk over 2500 i 05-06, men jeg ble vanligvis ferdig litt seinere. Spørs hvilken rute du har og hvor rask du er. Men lønna er ganske bra, 140-150 kr/t inkl. lørdagstillegg tenker jeg det ligger på nå.

Stemmer nok ganske bra det for et lørdagsbud. Posten har helt suvverene sentral-styrte lønnsavtaler. Når jeg som 19-åring kjørte fast lastebil i posten, kunne jeg på lørdag formiddag fort risikere å havne på over 400 kr timen med litt tillegg. Absolutt ingen ting å klaga på når det gjelder lønningene der

Lenke til kommentar

Skal sies at det er de under 18 at lønna for lørdagsvikarer er virkelig bra (skjønt, da må man sykle), siden du tjener det samme uansett alder. Jeg hadde ca. 125-130 på lørdager som 17-åring, mens de i klassen som jobbet i diverse butikker gjerne hadde 70-80. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...