Edstro Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Hei. Har levert inn leseliste til eksamenskolen som har nå blitt vidersendt til sensor. Jeg skrev følgende om særemne: Særemne: Moderne litteratur: Ingvar Ambjørnsen – Elling Pensum som skal benyttes for presentasjon av særemne er følgende: Bøker: Fugledansen (1995) Brødre i blodet (1996) Elsk meg i morgen (1999) Filmer: Mors elling (2003) – Film til boken fugledansen Elling (2001) – Film til boken brødrene i blodet Elsk meg i morgen (2005) – Film til boken elsk meg i morgen Problemstilling Jeg har valgt å ta utgangspunkt i boken og filmen: Elsk meg i morgen. Her har jeg sett på overgangen, hvordan bok blir til film og andre adaptasjoner. Ved å grundig analysere det. Analysen vill være utgangspunktet for presentasjonen. Som dere ser skal utgangspunktet for presentasjonen være boken elsk meg i morgen og filmen. Her skal jeg se på overgangen fra bok til film. Hvilke handlinger kutter de ut i filmen? Kameravinkel? Ja alt dere kan tenke dere. Så er spørsmålet, "må" jeg egentlig lese det andre bøkene go se de andre filmene? Jeg skal jo ta utgangspunkt i elsk meg i morgen. Å jeg tviler sterkt på at sensor begynner å spør om det andre bøkene og filmene. I tilegg er jeg den som skal snakke meste parten av tiden som er satt av til særemne. Grunnen til at jeg har tatt så mange bøker og filmer med, er fordi jeg leste det var krav om å lese fire verk. Hva mener dere? Trenger hurtig svar Hva er sjansen for at sensor spør meg utenom min problemstilling? Eventuelt, holder det å bare se filmene frem til elsk meg i morgen. Når jeg da skal begynne med den, leser jeg den og ser den på film. (Det er jo den jeg skal ha som presentasjon). Derfor ser jeg det som uvesentlig å ha masse informasjon om de andre bøkene/filmene. Hjelp meg Endret 25. februar 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå