vcx Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Hei. Etter mye strev har jeg endelig fått bilde på skjermen og maskinen booter. I bios finner jeg harddisken som SATA1. Etter jeg ser beskjeder som *NYTT BILDE Resetting controller OK Et eller annet OK Et eller annet OK Kommer det opp et bilde som sier *NYTT BILDE* Marvell Adapter 0 "No vertical drive" "No Physical drive" *NYTT BILDE* Marvell Adapter 1 Disks information Navnet på dne optiske disken. Etter det bare blinker det i venstre hjørne. Skjønner ingenting jeg. Har ikke Marvell noe med raid og gjøre? Endret 25. februar 2009 av Howen Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 I'm lost for words... Kan du poste noen bilder fra BIOS (mobilbilder etc.) slik at vi kan se hva oppsettet ditt er der. Må se bilde fra system information eller tilsv. og Integrated peripherals e.l. Sett gjerne opp hva du har av HW også (HK og disker) Lenke til kommentar
vcx Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Skal prøve og få tatt noen bilder imorgen. Nå orker jeg ikke mer idag. Poster ca. til samme tid imorgen Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 umm ut i fra det jeg kan lese meg frem til her virker det somom du ha koblet det optiske drevet til raid kontrolleren. sikkert ikke noe problem hvis du ikke har satt kontrolleren på raid i bios. mulig også at du trenger installere driver. Kanskje lettest å bytte sata kontakt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå