Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen henger seg tilfeldig.

Anbefalte innlegg

Hallaw.

Har kjøpt meg ny pc i helgen

P6T Deluxe

920 2,66 Quad

3x2Gb OCZ gold 1600mhz DDR3

Først hadde jeg problem med skjermbilde, skjermen fikk ikke signal. I tillegg gikk ikke pcen lenger enn loading av skjermkort. Hørte ikke pipet som signaliserer oppstart.

Etter mangen restarter og ut å inn med skjermkort så fikk jeg bilde. (uvist hvorfor)

Så kom problem nr 2. oppstart: Oppstart henger seg tilfeldige plasser og fikk ikke boote fra CD. Til slutt fikk jeg komt igjennom og installert Vista.

Nå henger pcen seg tilfeldig under oppstart eller innen 10min i vista.

Kan garantere at hovedkortet er defekt på ein eller anna måte egentlig. Snevra meg inn til chipset, men kan ikke si dette 100% sikkert.

Kan det være CPU? Noen som har hatt problem med CPU og kan fortelle meg hva som skjer om den er defekt, kjekt å vite om jeg må sende inn delene igjen å berre sende en del.

Men om noen har forslag som kan løyse problemet eller har samme problem kom med forslag og tips.

Har skriftet på ram, nok strøm.

Takker på forhånd

Endret av Jayen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjørt en reell test med Memtest86+?

Det er forøvrig ikke godt å si hva som er feil her, men typisk er det hovedkort, ram eller strømforsyning.

Hvis memtest sier at minnet er korrupt, så vet jeg erfaringsmessig at feilen óg kan skyldes dårlig strømforsyning (ram og cpu krever stabil spenning for å fungere korrekt).

Har du bygget selv?

Lenke til kommentar

Nei har ikke kjørt memtest men har prøvd med alle 3 minnebrikkene en etter en.

Rekner ikke med at de er defekt. Og etter min erfaring med defekt minne så får du blåskjerm eller en error som sier memmory fail eller noe. Grunnen til at jeg ikke har kjørt memtest er for at pcen henger seg jo innen 15min, har hørt memtest krever litt tid for å få gode og sikre resultat.

PSU har jeg testet på annen pc og det gikk knirkefritt.

Pluss har testet med eit mindre krevende skjermkort, så PSUen skal få minst mulig last.

Har 1000W Cosair så den burde gjøre susen.

Har lest endel på forumet her nå og sånne problem viser seg som oftest å være hovedkort virker det som?

Men har du hatt noen erfaring eller har du kunskap med CPU som er defekt?

Da vil du vell ikke klare å boote i det hele tatt? Eller få blåskjerm?

Alt er bygget fra scratch selv.

Endret av Jayen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...