Gå til innhold

Verden en bedre plass uten "dumme" folk?

Anbefalte innlegg

Selvskrytende og nedslående måte å snakke på i dine øyne. Ja der har du svaret dit. Så enkelt var det. Hele denne diskusjonen baserte seg på din forståelse av mine formuleringer.

Ja, jeg er et subjektivt individ som ikke sitter med en fasit på alt. Jeg ser ikke hva som er spesielt med det. Skal jeg bruke en annens forståelse av dine formuleringer? Er det i det hele tatt mulig å ha en annen forståelse enn min av dine formuleringer?

Det morsomste med dette er jo at hele denne unyttige diskusjonen er resultat av at du ikke brukte min metode som du så flittig kritiserte uten å ville forstå.

Jeg har sagt at jeg trenger litt mer argumentasjon for å forstå hvorfor det du gjør fører til en god debatt. Jeg har gitt min argumentasjon for hvorfor jeg ikke ser at det er det. Når du da istedet for å prøve å faktisk svare på spørsmål som jeg stiller og argumentasjonen som jeg presenterer, istedet sier det samme om og om igjen med litt forskjellig ordlegging, er det vanskelig for meg å få en ny forståelse av hva som ligger bak.

Og så til den logiske kortslutningen. Hvordan i all verden skulle jeg kunne bruke en metode som jeg ikke ville(i følge deg)/kunne (i følge meg) forstå?

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en drittsekk er en drittsekk uansett IQ. verden hadde ikke blitt noe bedre, tror jeg. du har som regel høyt intelligente folk som 'styrer' verden, og problemet med at disse menneskene bidrar til miljøproblemer, krig og jævelskap har med at de rett og slett er egoistiske drittsekker og er smarte nok til at de kan rettferdiggjøre ovenfor seg selv sine perverse handlinger.

Lenke til kommentar

Hwoarang: Jeg kommer ikke til å gidde å fortsette dette, hvis vi kunne tatt debaten i RL ville det kunne gått litt raskere og enklere for seg, men jeg gidder ikke bruke mer tid på denne debaten jeg ser på som lite viktig og uinteresant.

Lenke til kommentar
Hwoarang: Jeg kommer ikke til å gidde å fortsette dette, hvis vi kunne tatt debaten i RL ville det kunne gått litt raskere og enklere for seg, men jeg gidder ikke bruke mer tid på denne debaten jeg ser på som lite viktig og uinteresant.

Vel hvis du sier så. Jeg har prøvd å opptre saklig, og svare på spørsmål, og gi grunnlag for hvorfor jeg tror det jeg tror. Hvis det ikke er godt nok for deg uten at du i det hele tatt sier hvor problemet ligger i hva jeg poster, men heller for hva du tror at jeg tror, så vet ikke jeg hvordan en slik debatt skal fungere for deg. Verken her eller IRL.

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar
en drittsekk er en drittsekk uansett IQ. verden hadde ikke blitt noe bedre, tror jeg. du har som regel høyt intelligente folk som 'styrer' verden, og problemet med at disse menneskene bidrar til miljøproblemer, krig og jævelskap har med at de rett og slett er egoistiske drittsekker og er smarte nok til at de kan rettferdiggjøre ovenfor seg selv sine perverse handlinger.

Jeg syns du generaliserer litt vel mye. Jeg vil tro at en god del av de som styrer verden, prøver å gjøre det de synest er best for verden uansett hvor mislykket det kan være. Jeg tror også at en del er egoistiske, og prøver å rettferdiggjøre dette enten bevisst eller ubevisst. Men jeg vil ikke si at det er "som regel".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...