Ageurk Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Mot slutten av januar fikk vi et nydelig vintervær, til og med på sørlandet. Sola lyste fra praktisk talt skyfri himmel, og snøen var god og myk, perfekte vinterforhold. Laster opp to bilder av samme motiv, med forskjellig brennvidde. På den siste så føler jeg at det blir noe feil med etterbehandlinga, men får det liksom ikke bedre, liker dog de gråaktige fargene (Har en råfil til rådighet), uansett. Noen tanker om bildene, hva funker best, blablabla? Oppdatering: (Prøvd å få fargene som det første bildet) Endret 2. mars 2009 av Ageurk Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg liker utsnittet i det siste og fargene i det første, men akkurat nå sitter jeg med en miniatyrskjerm på en EeePC. Lenke til kommentar
Taters Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg likte veldig godt komposisjonen på det første med skyggen som kommer mot deg! Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Her er jeg enig med ok67;fargene i det første kunne med fordel vært brukt i det andre,der utsnittet er bedre og motivet er nærmere og sola mindre utbrent og det er nok forgrunn til å kle den lille blåfargen. Får du til det,får du og et fint bilde. Endret 25. februar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 takk for kommentarer dere. Har vært uten internett, derfor blir det litt sent svar. Har nå oppdatert første-post, med en ny versjon, skal være den første til å si at jeg suger til dette med etterbehandling, men hvordan fungerer fargene der, virker de naturlig nok? Har senka hvitbalansetemperaturen med et hakk + litt fin justering, senka kontrasten, samtidig som jeg har gjort det litt lysere og økt metning (saturation). Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 5. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Ja,her må du være fin på labben . Ser ut for meg som om blåfargen har smittet litt over på trærne,så det kunne kanskje vært litt nedtonet igjen,akurat så mye at trærne(de mørke tonene)blir litt mindre blå. Er klar over at det er en vanskelig balansegang,men her gjelder det jo å øve. Endret 5. mars 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå