Gå til innhold

BK: Bjørk i strålende vintervær

Ageurk

Anbefalte innlegg

Mot slutten av januar fikk vi et nydelig vintervær, til og med på sørlandet. Sola lyste fra praktisk talt skyfri himmel, og snøen var god og myk, perfekte vinterforhold.

Laster opp to bilder av samme motiv, med forskjellig brennvidde.

post-107204-1235577267_thumb.jpg

post-107204-1235577315_thumb.jpg

På den siste så føler jeg at det blir noe feil med etterbehandlinga, men får det liksom ikke bedre, liker dog de gråaktige fargene (Har en råfil til rådighet), uansett. Noen tanker om bildene, hva funker best, blablabla?

Oppdatering:

post-107204-1236018241_thumb.jpg

(Prøvd å få fargene som det første bildet)

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for kommentarer dere. Har vært uten internett, derfor blir det litt sent svar.

Har nå oppdatert første-post, med en ny versjon, skal være den første til å si at jeg suger til dette med etterbehandling, men hvordan fungerer fargene der, virker de naturlig nok? Har senka hvitbalansetemperaturen med et hakk + litt fin justering, senka kontrasten, samtidig som jeg har gjort det litt lysere og økt metning (saturation).

Lenke til kommentar

Ja,her må du være fin på labben :green: .

Ser ut for meg som om blåfargen har smittet litt over på trærne,så det kunne kanskje vært litt nedtonet igjen,akurat så mye at trærne(de mørke tonene)blir litt mindre blå.

Er klar over at det er en vanskelig balansegang,men her gjelder det jo å øve. :roll:

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...