Gå til innhold

PROGRAMMERE \ ENDRE STB-ID I TUNER

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er noen som sitter med kunnskaper om noe jeg mene bør være mulig med dagens kunnskaper blant folk innen programmering.

Skal man ha viasat i alle rom i dag med viasat sitt system må man ha flere kort og tunere pga. at kotene er knyttet opp til hver enkelts tuners stb-id kode.

Så til det jeg mener bør være mulig.

Det må gå an å få laget et program slik at du kan endre stb-id på tuneren. Da vil det være mulig å bruke disse cardsplitter systemene under her.

Du vil da kunne kopiere kortet ditt og samtidig da endre stb-id koden på motakerne til lik den man har orinalkortet i og man kan da se parabol i flere rom og ha mulighet til å bytte kanaler uavhengig av hverandre

et smartwii system

https://www.scandinavianphoto.no/pro...D=4896663eller

eller cardsplitteren

http://www.tradlost.se/shop/catalog_...t-p-16558.html

Noen smarte programeringshjerner som klarer å få til dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dreambox tunere sjekker ikke kort IDn.

De har åpen kildekode og det går an å programere de til det meste. Og det meste finns av program til dreamboxene.. Bla. kan den dele kodene ut på feks hjemmenettverket til andre Dreambox tunere på nettverket. Men det er selvsagt ulovlig og straffbart..

Lenke til kommentar
Dreambox tunere sjekker ikke kort IDn.

De har åpen kildekode og det går an å programere de til det meste. Og det meste finns av program til dreamboxene.. Bla. kan den dele kodene ut på feks hjemmenettverket til andre Dreambox tunere på nettverket. Men det er selvsagt ulovlig og straffbart..

stb-id koden er vel i tuneren og ikke i kortet ?

Så hjelper ikke om boxen ikke leser kortet da når kort og tuner må settes opp til hverandre ?

Ok så disse to cardsplitter pakkene jeg linket til funker på dreambox ?

Vet de funker på canal digital sitt system, men etter det jeg har hørt går dr over på samme system som viasat snart.

Endret av trbakkel
Lenke til kommentar

Endre stb- id på den måten går ikke og er utrolig ueffektivt.

Videre så er en slik kortdeling neppe forenlig med leverandørens kontrakter heller vil jeg tippe.

Viasat har flere rom løsning, så bare kontakt de så får du nok et tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...