Gå til innhold

IBM 120Gb klikker med mye data på seg...?

dp

Anbefalte innlegg

Heisann,

Kjøpte en IBM (GXP 180) 120gb fra psdata før tg. fylte denne nesten til randen og opplevde at harddisken begynte å lage en klikke lyd. hver gang jeg gjøre noe på d: så kom denne klikke lyden.. har nå formatert d: og klikke lyden er borte!! hva i helvete var feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

disken står bak 2 80mm vifter i et Lepont kabinett. så varme burde det ikke være. harddisken er kald når jeg tar på den. den fungerer helt fint nå, men så har jeg bare 10gb på d: også da.... :-(

Lenke til kommentar

dette har vært et problem på ibm disker også. når disken blir varm, hopper lesehodet/slår inni disken, forårsaker cluster feil. prøv å low-end formater disken, det hjalp meg. hvis ikke er det en feil du får igjen på garanti om det fremdeles finnes.

Lenke til kommentar

jeg er 99,9% sikker på at de lydene du hører er pga at den jobber endel. I såfall kan du jo slå på AAM hvis du ikke vil høre på lydene :wink:

Edit: for de som ikke vet hva AAM er for noe så er det Automatic Acoustic Mangement (skrev jeg det riktig? :-? )

Lenke til kommentar

Hei..

Håper det ikke er deathstar feilen som viser seg i de nyere harddiskene til ibm også.. Jeg har 2 stykker av 75GXP serien, og begge har noise of death i seg nå.. Har så mange døde sektorer nu at jeg tør såvidt og laste ned en mb. Venter bare på den nye disken, og ALDRI ALDRI mere ibm..

Sjekk denne linken: http://www.pheuron.de/deathstar.htm#aftermath

Hør på den mp3 der, har du den lyden kan du bare håpe på garanti !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...