dp Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Heisann, Kjøpte en IBM (GXP 180) 120gb fra psdata før tg. fylte denne nesten til randen og opplevde at harddisken begynte å lage en klikke lyd. hver gang jeg gjøre noe på d: så kom denne klikke lyden.. har nå formatert d: og klikke lyden er borte!! hva i helvete var feil? Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 lesehodet kan ha slått borti siden på disken. dette skal ikke skje! noen som husker de gamle IBM diskene med denne gøye feilen? Lenke til kommentar
dp Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 jeg vet ikke.. skjedde som sagt når disken var nesten full 20gb igjen.. Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 hadde du problemer med lagringen på de siste mb'ene du brukte på disken? Lenke til kommentar
moda1701 Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Hei Har du bra kjøling på disken. Jeg vet om mange disker om har hatt klikkelyder PGA varme. Det kommer ofte når disken blir belastet hardt. Mvh Morten Lenke til kommentar
dp Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 disken står bak 2 80mm vifter i et Lepont kabinett. så varme burde det ikke være. harddisken er kald når jeg tar på den. den fungerer helt fint nå, men så har jeg bare 10gb på d: også da.... :-( Lenke til kommentar
Gabba Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 det gjør min IBM 80GB også, og den stør rimelig avkjølt, kanskje det bare er IBM som er dritt? Lenke til kommentar
dp Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 jeg har hatt ibm før og den fungerte helt fint selv om det var 400mb igjen.. det var ikke gxp 180 da.. hmmm, burde jeg sende en mail til psdata? den klikk lyden er IRRITERENDE!!! Lenke til kommentar
Vang1 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 dette har vært et problem på ibm disker også. når disken blir varm, hopper lesehodet/slår inni disken, forårsaker cluster feil. prøv å low-end formater disken, det hjalp meg. hvis ikke er det en feil du får igjen på garanti om det fremdeles finnes. Lenke til kommentar
dp Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 hvordan i "low-end" formaterer jeg disken? høres ganske seriøst ut.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Det heter "Low level formatting". Du må ha eget program spesielt til dette. I tillegg må du kjøre "Bad Sector test" (e.l.) med samme programmet. Tror du bare kan søke etter low level format utility på google eller noe. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 jeg er 99,9% sikker på at de lydene du hører er pga at den jobber endel. I såfall kan du jo slå på AAM hvis du ikke vil høre på lydene :wink: Edit: for de som ikke vet hva AAM er for noe så er det Automatic Acoustic Mangement (skrev jeg det riktig? :-? ) Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei.. Håper det ikke er deathstar feilen som viser seg i de nyere harddiskene til ibm også.. Jeg har 2 stykker av 75GXP serien, og begge har noise of death i seg nå.. Har så mange døde sektorer nu at jeg tør såvidt og laste ned en mb. Venter bare på den nye disken, og ALDRI ALDRI mere ibm.. Sjekk denne linken: http://www.pheuron.de/deathstar.htm#aftermath Hør på den mp3 der, har du den lyden kan du bare håpe på garanti ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå