Svirre91 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Har nettopp kjøpt meg Kenwood bil stereo...hel enkel og grei til mitt bruk... Men har en blå ledning som det står "P.Cont" og "Ant.Cont" på...dette er jo for kontroll av motorisert antenne og forsterker... Men kan jeg parallellkoble disse til forsterkeren og den motoriserte antenna slik at både forsterkeren og antenna aktiveres når spilleren startes??? Evt hvor stor sikring bør jeg ha på den ledningen ut fra spilleren? Foreløpig har jeg bare kobla den til forsterkeren uten sikring på kablen... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 tror det er en dårlig ide og bruke antenne remoten til noe med forsterkere, siden noen spillere tar opp antennen kun når du bruker tuneren, og ned ved annet valg. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Har du kun en ledning til power ant, og ikke noe annen "remote, så kan du koble begge deler til ja;) Og du trenger ikke sikkring på de ledningene, går ikke mye strøm gjennom der Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 tror det er en dårlig ide og bruke antenne remoten til noe med forsterkere, siden noen spillere tar opp antennen kun når du bruker tuneren, og ned ved annet valg. Da er vel min sånn siden den kan brukes både til remote på forsterker og antenne motor, siden det står at jeg kan bruke begge deler på kabelen...litt surt at du kun får forsterkeren i TUNER mode.. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Har du kun en ledning til power ant, og ikke noe annen "remote, så kan du koble begge deler til ja;)Og du trenger ikke sikkring på de ledningene, går ikke mye strøm gjennom der Okay... Har tenkt på en bryter med funksjonen AV/PÅ/PÅ til forsterkeren og antenna... AV = Ikke noe signal videre PÅ = Signal til forsterker PÅ/PÅ = Signal til både forsterker og antenne Er vel grei denne bryteren etter det som jeg tenker... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Sjekk først om det er strøm der når tuneren ikke er på, da trenger du kanskje ikke bryteren. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Sjekk først om det er strøm der når tuneren ikke er på, da trenger du kanskje ikke bryteren. Grunnen til at jeg vil ha den der er pga antenna...litt surt å stå inne i en vaskehall, du glømmer deg bort og slår på spilleren... ? at jeg ønsker å ha en mulighet til å slå av bassen uten å koble og styre så mye med spilleren til en hver tid...xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå