MindProse Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Har et litt spørsmål som kan virke litt pinelig, jeg er på jakt etter en programmeringsjobb(C++) og lurer jeg hva praksisen for hvem som skal betale flybillett ved et eventuelt jobbintervju, er det meg selv eller bedriften som man søker til? Akkurat nå så er det litt sårt om penger, så hvis jeg måtte gått ut med 2-3k for hvert interjvu ville jeg blitt blakk relativt raskt. For jeg har lyst å føye til på søknaden at jeg kan komme på intervju hos dem. Har prøvd å google litt men finner liksom ikke svaret der, så jeg prøver her Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Uten at jeg er hverken jurist eller arbeidsgiver, vil jeg nok tro at du er ansvarlig for å komme deg til intervjuet selv, dessverre Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Staten betaler, men hvordan det er privat vet jeg ikke. Men blir du innkalt kan du ringe og høre med de. Lenke til kommentar
MindProse Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Det virker som om det er litt forskjellig praksis, jaja er vel bare å være forberedt til å måtte betale flybilletten selv Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Er forskjellig praksis ja. Hos oss betaler de flybilletten i slike tilfeller, men dette er helt opp til selskapene selv. Lenke til kommentar
Ole_Brumm Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 FWIW, jeg har aldri vært borti annet enn at selskapet legger ut for slike utgifter. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 FWIW, jeg har aldri vært borti annet enn at selskapet legger ut for slike utgifter. Enig, men spør først. Ellers så kommer de etterpå og trekker seg. Lenke til kommentar
Cx Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 FWIW, jeg har aldri vært borti annet enn at selskapet legger ut for slike utgifter. Enig, men spør først. Ellers så kommer de etterpå og trekker seg. Roxar og Schlumberger betaler ihvertfall. Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det sier jo masse om bedriften dersom du må betale alle reiseutgiftene selv. Jeg hadde ikke gått med på ett kostbart opplegg, da får bedriften finne seg en annen kandidat istedet. Endret 26. februar 2009 av tickinghd Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nevn det i søknaden, og foreslå intervju over telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå